011430121
Medlem
Dollan står högt mot de flesta valutorna, det är bara JPY (Japan) CHF (Schweiz) som klarat sig någotsånär
För en Dollar får du betala idag ca 11.20 SEK senast dollarn stod i så högt mot kronan var för 21 år sedan
Jag tror att vi snabbt kommer att få se betydligt högre biljettpriser på flyget.
Flygbolagen betalar mycket av sina kostnader i Dollar, bränslet, leasingavtal o.s.v
Jag har varit optimistisk om SAS överlevnadsstrategi Forward, men med en skenande försämring av de Scandinaviska valutorna mot Dollan, samt en nedgång av konjunkturen tror jag tyvärr att SAS har svårt att överleva 2023/2024.
Detta gäller även Norse och Flyr, små intäkter höga kostnader för dessa bolag.
När det gäller BRA får vi hoppas på att de har väldigt låga leasingkostnaden på kommande leverans på sina A319, förmodar att de fick låga kostnader framöver på sina ATR efter rekonstruktionen.
Det finns förmodligen många flygbolags VD, som hoppas pensionsåldern kommer snabbt.
För en Dollar får du betala idag ca 11.20 SEK senast dollarn stod i så högt mot kronan var för 21 år sedan
Jag tror att vi snabbt kommer att få se betydligt högre biljettpriser på flyget.
Flygbolagen betalar mycket av sina kostnader i Dollar, bränslet, leasingavtal o.s.v
Jag har varit optimistisk om SAS överlevnadsstrategi Forward, men med en skenande försämring av de Scandinaviska valutorna mot Dollan, samt en nedgång av konjunkturen tror jag tyvärr att SAS har svårt att överleva 2023/2024.
Detta gäller även Norse och Flyr, små intäkter höga kostnader för dessa bolag.
När det gäller BRA får vi hoppas på att de har väldigt låga leasingkostnaden på kommande leverans på sina A319, förmodar att de fick låga kostnader framöver på sina ATR efter rekonstruktionen.
Det finns förmodligen många flygbolags VD, som hoppas pensionsåldern kommer snabbt.