Senaste nytt

Rekommenderade lounger inom OneWorld

Qraze

Medlem
Har bokat en resa med British Airways från Göteborg till Las Vegas till våren.
Det är min första resa med BA så tar tacksamt emot rekommendationer när det kommer till val av lounger på nedanstående flygplatser.
Har ingen status inom OneWorld så enbart lounger där Businessbiljetten ger mig tillgång.

London Heathrow (LHR), Terminal 3
Phoenix Sky Harbor International Airport (PHX), Terminal 4
Los Angeles International Airport (LAX), Terminal B

Tack på förhand.
 

nissefalk

Medlem
I London på Terminal 3 så besök i ordning, Cathay, Qantas, American, BA, Cathay har trevlig bar och en noodle bar, Qantas har en Gin Bar och senare på dagen bordsservering för middag, enligt mig kan du hoppa över AA och BA loungerna där.

I Phoenix finns det bara en American lounge som är ok men inte mer.

På LAX finns det också en Qantas som är bra, kan vara så att man bara kommer in där med First eller One World Emerald, annars finns det en ganska bra lounge för övriga One World bortemot Star Alliance loungen, där finns en ok bar som brukar ha lite roligare öl på kran.
Du kommer nog också in på AA Flagship loungen i Terminal 4 en kort promenad från TBIT (Terminal B), inte säker på om bara business biljett ger tillgång här men värt att prova då mat och dryckes utbud i denna loungen är väldigt bra.
 

Qraze

Medlem
I London på Terminal 3 så besök i ordning, Cathay, Qantas, American, BA, Cathay har trevlig bar och en noodle bar, Qantas har en Gin Bar och senare på dagen bordsservering för middag, enligt mig kan du hoppa över AA och BA loungerna där.

I Phoenix finns det bara en American lounge som är ok men inte mer.

På LAX finns det också en Qantas som är bra, kan vara så att man bara kommer in där med First eller One World Emerald, annars finns det en ganska bra lounge för övriga One World bortemot Star Alliance loungen, där finns en ok bar som brukar ha lite roligare öl på kran.
Du kommer nog också in på AA Flagship loungen i Terminal 4 en kort promenad från TBIT (Terminal B), inte säker på om bara business biljett ger tillgång här men värt att prova då mat och dryckes utbud i denna loungen är väldigt bra.
Så skönt att kunna förlita sig på folk som reser mycket. :)
Ska försöka kolla upp vilka jag har access till men borde inte vara några problem att ta oss från TBIT till Terminal 4 då vi har 5 timmar på LAX.
Tack för tipsen.
 

Treo

Medlem
Enig om Heathrow T3.
Jag skulle i Phoenix med BA välja Escape Lounge före Admirals Club.
På LAX har Qantas en bra förstaklasslounge, men precis som nissefalk skriver är du hänvisad till den gemensamma businessclassloungen i TBIT eller Flagship Lounge — varför inte prova båda? Fem minuters promenad, jag skulle rekommendera att gå igenom security på T4.
 

Davvelavve

Medlem
Så skönt att kunna förlita sig på folk som reser mycket. :)
Ska försöka kolla upp vilka jag har access till men borde inte vara några problem att ta oss från TBIT till Terminal 4 då vi har 5 timmar på LAX.
Tack för tipsen.
Du har tillgång till Flagship lounge när du reser eller har rest internaionell business class såvitt jag vet.
 

AABack2ARN

Medlem
Det stämmer att internationell business class ger tillgång till flagship lounges för hela resan. Vilken rutt flyger du?

GOT-LHR-PHX-LAS-LAX-LHR-GOT?

På utresan LHR-PHX är det väl LHR T3 om flighten utförs av AA och LHR T5 om flighten utförs av BA (i alla fall som det ser ut just nu - men kan ju ändras).
 

Qraze

Medlem
Ser att jag missat en del svar här. Fick ingen notis.
Tack för alla svar. Uppskattas som vanligt.
Ser ut att bli en bra resa. Extra kul att vännen jag åker med aldrig haft tillgång till Lounge eller rest i Business class.
 

Qraze

Medlem
Det stämmer att internationell business class ger tillgång till flagship lounges för hela resan. Vilken rutt flyger du?

GOT-LHR-PHX-LAS-LAX-LHR-GOT?

På utresan LHR-PHX är det väl LHR T3 om flighten utförs av AA och LHR T5 om flighten utförs av BA (i alla fall som det ser ut just nu - men kan ju ändras).
GOT-LHR-PHX-LAS och LAS-LAX-HEL-GOT.
 
Toppen