Senaste nytt

Rekommendation - Maldiverna eller Maurtitus för familj?

Bat

Medlem
Tar gärna emot förslag på lämplig ö/resort på Maldiverna för en familj på fem. Barnen är 10-16 år. Vill gärna ha boende med lägenhet/villa där vi kan bo tillsammans men ändå uppdelat mellan vuxna och barn.

Vill gärna ha enkel tillgång till bra korallrev för snorkling/ dykning. Andra vattensporter och hiking/naturupplevelser är också viktigt.

All inclusive är bra men med varierat och fräscht matutbud, alkoholdrycker mindre viktigt vad som ingår.

Har någon besökt något liknande? Budget är inte oändlig men det är ett jämnt årtal som ska firas så lite extravagans tillåts.. :)

Hej!

Kan varmt rekommendera Kuredu Resorts Maldives. Besökte resorten för några år sedan och uppfattade den som relativt prisvärd då vi under en kampanj fick med sjöflygplanstransfern i priset.

Har varit på både Maldiverna och Mauritius, Maldiverna är once in a life-time och helt unikt. Mauritius är dock ungefär 1/3 av priset och fortfarande helt fantastiskt. Ska det firas något speciellt hade jag sagt Maldiverna men vill du vara lite mer kostnadsmedveten är Mauritius fortfarande ett fantastiskt alternativ.

Ju mer jag läst om Maldiverna desto mer inser att som flera av er säger att det blir nog lite för rastlöst för vår familj (inkl mig själv :) denna gång. Har varit på t.ex. Bali och Seychellerna tidigare och efter en halvdag på stranden/vid poolen behöver jag ngt att göra/se. Dyka går ju så klart på Maldiverna också men Mauritius blir nog ett bättre alternativ för alla. Tack för input.

Ju mer jag läst om Maldiverna desto mer inser att som flera av er säger att det blir nog lite för rastlöst för vår familj (inkl mig själv :) denna gång. Har varit på t.ex. Bali och Seychellerna tidigare och efter en halvdag på stranden/vid poolen behöver jag ngt att göra/se. Dyka går ju så klart på Maldiverna också men Mauritius blir nog ett bättre alternativ för alla. Tack för input.
Kan verkligen rekomendera The Westin, stor barnpool men också separat vuxenpool om man vill komma iväg lite, många bra restauranger, väldigt bra pris på själva resorten och du kan göra utflykter direkt från resorten då dom har eget boathouse. Vi tog en privat tur och såg sköldpaddor cirka 20 minuter bort med båt, fantastisk upplevelse.

• Gilla
Reactions: Bat
Toppen