LarsCph
Medlem
Nu er det snart ved at være tid til at rejse retur til Skandinavien - men jeg rejste fra København til Manila via Doha på Qatar Airways den 6. november på QR160 fra København til Doha og videre på QR932 fra Doha til Manila. Det er min anden tur herud i år og jeg har været forbi 5 gange de sidste 2 år som en del af mit arbejde. Udover en indledende flirt med Emirates som skuffede ret meget har turen hver gang været med Qatar Airways i business class. De leverer stadig varen og god værdi i forhold til prisen.
Jeg ankom til Kastrup ved check-in cirka 75 minutter for planmæssig afgang, der var nul kø ved check-in og check-in foregik nogenlunde smertefrit. Min håndbaggage skulle dog lige kontrolvejes (jeg havde to stk) - men ingen problemer da check-in personalet ellers efter at jeg mindede hende om det, huskede at man har 15 kg og ikke 10 kg i business class. Jeg fik bording kort og tags til hånd baggage - sjovt nok var det ikke længere lilla premium class farver - men derimod blå. Jeg ved ikke om de er lavet om så de er ens uanset klasse nu. Der var relativt kort tid til afgang så fik bare sagt farvel til familien som havde kørt mig i lufthavnen og så gik jeg direkte ud mod gaten som var en af de aller-bagerste i C pier. Ingen videre kø i security eller i pas kontrollen (de har dog ikke fået de nye e-gates til at fungere endnu ud af landet) og jeg var ude ved gaten lidt under en time for afgang.
Boarding så kiggede lidt facebook og fik sjovt nok vist en reklame fra Qatar Airways om at de nu har nye amenity kit. Det var også sådan en jeg fik, men indholdet er så vidt jeg kan bedømme helt magen til det tidligere. Tasken er dog pænere. Boarding startede og jeg var hurtigt om bord, der serveres stadig intet med alkohol ved gaten så jeg nøjedes med et glas isvand og en varm serviet. Menu'en så OK ud - jeg bestilte ærtesuppe, fisk og is til servering et par timer efter afgang (flyet letter 16.20). Jeg syntes stadig dine-on-demand er en super "opfindelse". I mit tilfælde ville jeg gerne spise lidt senere så jeg kunne nå lidt arbejde og ikke mindst fordi det ellers bliver lidt tidlig aftensmad. De fleste andre spise præcist efter take-off hvor jeg nøjedes med et glas rosé og nødder. Betjeningen var opmærksom og til stede og der blev tilbudt påfyldning af champagne når glasset var tomt. Da jeg havde arbejdet klar pakkede jeg min laptop sammen og der gik maksimalt fem minutter før FA var forbi for at sige at de var ved at gøre min mad klar nu. Igen opmærksom og god service.
Maden var god, både suppe og hovedret var rigtig lækker syntes jeg og så indbydende ud. Desserten var også rigtig fin og FA advarede pænt "it's a little hot, sir" med reference til kanel isen som så i øvrigt smagte super. Jeg havde sagt at de gerne måtte servere lidt langsomt i stedet for at kaste hovedretten ind straks efter forretten - og det klarede de rigtig fint. Mad uden stress. Jeg fik et glas af deres 1992 portvin til som var rigtig fin, selv om jeg jo stadig savner deres 1974. Turen frem mod Doha gik hurtigt. Der var dækket op i baren i øvrigt med frisk frugt og brut champagne. Ankomst til tiden.
Der var 2,5 time i Doha så jeg kunne nå i Al Mourjan denne gang. Havde bestilt Al Maha service og der var en enkelt til at hente mig præcist efter jetbridge som eskorterede mig hurtigt til loungen uden om enhver kø i transfer security. Loungen ligende sig selv, jeg gik op i baren for at få et glas champagne - ingen Krug længere, men Laurent Perrier brut som jeg jo faktisk syntes er ganske god. Jeg tog lidt mad fra buffeten og fik sendt mails mv fra flyet afsted - jeg havde faktisk prøvet med internet på flyet, men det var umuligt at få VPN til at fungere. Fin service i loungen og straks glasset med champagne var tømt var der en med et nyt. Gate til flyet videre var 5 minutter fra loungen - og fik derud tæt på boarding. Der var hele området inden for hvor de scanner boarding kort fyldt op så os der kom til sidst blev pænt bedt om at vente udenfor. Jeg nåede kort at tænke et eller andet med at det var da skidt for priority boarding - men det var det faktisk ikke. Da det var tid til boarding blev os som stod i business/gold/platinum køen uden for området vinket igennem frem til døren ud til gate. Så det gik hurtigt og smidigt igen at komme om bord.
Der var ingen rigtig aften servering på flyet med afgang 02.50 Doha tid (diverse småretter hvis man var sulten). Det var fint for mig, jeg skulle bare sove og have morgenmad. Blev straks efter jeg havde sat mig tilbudt endnu et glas rosé. Jeg bestilte frisk frugt og æg med kartoffel og kylling til morgenmad til servering inden ankomst og fik skiftet til den udleverede pyjamas. Jeg sov rigtig fint turen østover og vågnede af mig selv 1,5 time før landing. Morgenmad og kaffe - og igen rigtig fin betjening som straks jeg vågnede fandt maden frem til mig.
Ankomst til tiden. Prioritets bagage fungerede perfekt og der var nul kø i emigration. Det tog samlet under 30 minutter fra gate til taxi.
Super fin tur alt i alt uden nogen ret meget at sætte fingeren på. Dejligt at det virkede til at der var styr på at diverse mad og drikke ikke var "udsolgt" undervejs. Der var helt fyldt i business kabinen på begge flyvninger, men betjeningen led ikke under det og der var fred og ro i kabinen. En 50-50 blanding af forretningsrejsende og par på ferie så vidt jeg kunne bedømme det. Jeg sad på sæde 2A begge stræk, som passer mig godt - alternativt række 2 i den modsatte side. På trods af at man har sidemand i flyet fra Doha til Manila syntes jeg ikke det er noget problem, der er fin plads til at man kan stå op og skræve hen over B sædet selv om det er lagt ned som seng.
Jeg flyver retur igen på onsdag 23. november og glæder mig allerede. Meget til at komme hjem til familien selvklart, men også til flyveturen.
Flyet klar ved gate

Reklame for det nye amenity kit - og live

Stadig ingen servering af champagne ved gate

Menu fra København til Doha

Fly-selfie

Efter takeoff var der rosé og nødder. Og et par timers arbejde.

Ærtesuppe

Fisk med kartoffelmos og fennikel

Is-dessert

Portvin til desserten
Al Mourjan business lounge ligner sig selv

Et glas Laurent Perrier brut.

Menu fra Doha til Manila

Godt om bord - og nu var der champagne ved gaten

Efter en god nats søvn - morgenmad. Først frisk frugt.

Efterfulgt af kyllingefilet, scrambled egg, kartoffel

Og en kop kaffe til mens papirer til emigration udfyldes.

Kort før ankomst til NAIA.

Jeg ankom til Kastrup ved check-in cirka 75 minutter for planmæssig afgang, der var nul kø ved check-in og check-in foregik nogenlunde smertefrit. Min håndbaggage skulle dog lige kontrolvejes (jeg havde to stk) - men ingen problemer da check-in personalet ellers efter at jeg mindede hende om det, huskede at man har 15 kg og ikke 10 kg i business class. Jeg fik bording kort og tags til hånd baggage - sjovt nok var det ikke længere lilla premium class farver - men derimod blå. Jeg ved ikke om de er lavet om så de er ens uanset klasse nu. Der var relativt kort tid til afgang så fik bare sagt farvel til familien som havde kørt mig i lufthavnen og så gik jeg direkte ud mod gaten som var en af de aller-bagerste i C pier. Ingen videre kø i security eller i pas kontrollen (de har dog ikke fået de nye e-gates til at fungere endnu ud af landet) og jeg var ude ved gaten lidt under en time for afgang.
Boarding så kiggede lidt facebook og fik sjovt nok vist en reklame fra Qatar Airways om at de nu har nye amenity kit. Det var også sådan en jeg fik, men indholdet er så vidt jeg kan bedømme helt magen til det tidligere. Tasken er dog pænere. Boarding startede og jeg var hurtigt om bord, der serveres stadig intet med alkohol ved gaten så jeg nøjedes med et glas isvand og en varm serviet. Menu'en så OK ud - jeg bestilte ærtesuppe, fisk og is til servering et par timer efter afgang (flyet letter 16.20). Jeg syntes stadig dine-on-demand er en super "opfindelse". I mit tilfælde ville jeg gerne spise lidt senere så jeg kunne nå lidt arbejde og ikke mindst fordi det ellers bliver lidt tidlig aftensmad. De fleste andre spise præcist efter take-off hvor jeg nøjedes med et glas rosé og nødder. Betjeningen var opmærksom og til stede og der blev tilbudt påfyldning af champagne når glasset var tomt. Da jeg havde arbejdet klar pakkede jeg min laptop sammen og der gik maksimalt fem minutter før FA var forbi for at sige at de var ved at gøre min mad klar nu. Igen opmærksom og god service.
Maden var god, både suppe og hovedret var rigtig lækker syntes jeg og så indbydende ud. Desserten var også rigtig fin og FA advarede pænt "it's a little hot, sir" med reference til kanel isen som så i øvrigt smagte super. Jeg havde sagt at de gerne måtte servere lidt langsomt i stedet for at kaste hovedretten ind straks efter forretten - og det klarede de rigtig fint. Mad uden stress. Jeg fik et glas af deres 1992 portvin til som var rigtig fin, selv om jeg jo stadig savner deres 1974. Turen frem mod Doha gik hurtigt. Der var dækket op i baren i øvrigt med frisk frugt og brut champagne. Ankomst til tiden.
Der var 2,5 time i Doha så jeg kunne nå i Al Mourjan denne gang. Havde bestilt Al Maha service og der var en enkelt til at hente mig præcist efter jetbridge som eskorterede mig hurtigt til loungen uden om enhver kø i transfer security. Loungen ligende sig selv, jeg gik op i baren for at få et glas champagne - ingen Krug længere, men Laurent Perrier brut som jeg jo faktisk syntes er ganske god. Jeg tog lidt mad fra buffeten og fik sendt mails mv fra flyet afsted - jeg havde faktisk prøvet med internet på flyet, men det var umuligt at få VPN til at fungere. Fin service i loungen og straks glasset med champagne var tømt var der en med et nyt. Gate til flyet videre var 5 minutter fra loungen - og fik derud tæt på boarding. Der var hele området inden for hvor de scanner boarding kort fyldt op så os der kom til sidst blev pænt bedt om at vente udenfor. Jeg nåede kort at tænke et eller andet med at det var da skidt for priority boarding - men det var det faktisk ikke. Da det var tid til boarding blev os som stod i business/gold/platinum køen uden for området vinket igennem frem til døren ud til gate. Så det gik hurtigt og smidigt igen at komme om bord.
Der var ingen rigtig aften servering på flyet med afgang 02.50 Doha tid (diverse småretter hvis man var sulten). Det var fint for mig, jeg skulle bare sove og have morgenmad. Blev straks efter jeg havde sat mig tilbudt endnu et glas rosé. Jeg bestilte frisk frugt og æg med kartoffel og kylling til morgenmad til servering inden ankomst og fik skiftet til den udleverede pyjamas. Jeg sov rigtig fint turen østover og vågnede af mig selv 1,5 time før landing. Morgenmad og kaffe - og igen rigtig fin betjening som straks jeg vågnede fandt maden frem til mig.
Ankomst til tiden. Prioritets bagage fungerede perfekt og der var nul kø i emigration. Det tog samlet under 30 minutter fra gate til taxi.
Super fin tur alt i alt uden nogen ret meget at sætte fingeren på. Dejligt at det virkede til at der var styr på at diverse mad og drikke ikke var "udsolgt" undervejs. Der var helt fyldt i business kabinen på begge flyvninger, men betjeningen led ikke under det og der var fred og ro i kabinen. En 50-50 blanding af forretningsrejsende og par på ferie så vidt jeg kunne bedømme det. Jeg sad på sæde 2A begge stræk, som passer mig godt - alternativt række 2 i den modsatte side. På trods af at man har sidemand i flyet fra Doha til Manila syntes jeg ikke det er noget problem, der er fin plads til at man kan stå op og skræve hen over B sædet selv om det er lagt ned som seng.
Jeg flyver retur igen på onsdag 23. november og glæder mig allerede. Meget til at komme hjem til familien selvklart, men også til flyveturen.
Flyet klar ved gate

Reklame for det nye amenity kit - og live


Stadig ingen servering af champagne ved gate

Menu fra København til Doha

Fly-selfie

Efter takeoff var der rosé og nødder. Og et par timers arbejde.

Ærtesuppe

Fisk med kartoffelmos og fennikel

Is-dessert

Portvin til desserten

Al Mourjan business lounge ligner sig selv

Et glas Laurent Perrier brut.

Menu fra Doha til Manila

Godt om bord - og nu var der champagne ved gaten

Efter en god nats søvn - morgenmad. Først frisk frugt.

Efterfulgt af kyllingefilet, scrambled egg, kartoffel

Og en kop kaffe til mens papirer til emigration udfyldes.

Kort før ankomst til NAIA.
