Senaste nytt

Regler transfer Indien

Uppdatering, efter många försök med både ambassad och Air India så har jag förstått att jag behöver ett visum. Någon som vet var man ansöker, de är minst sagt otydliga och deras engelska är ju sådär... Jag ska vara 12 timmar på Delhi flygplats, är det turist eller transit visa och var ansöker jag. Uppskattar verkligen hjälp

Helt enig med dig, men avresa 3-4 januari är inte helt lätt att hitta, om någon inte har bättre saker för sig och hittar en trip från arlanda till bangkok så tas det gärna emot. 2 pers.

Resan ombokad, blir London-Hyderabad-Bangkok med 2 timmar stopp i Hyderabad, jag måste klara mig utan att behöva ansöka om visum nu va?

Resan ombokad, blir London-Hyderabad-Bangkok med 2 timmar stopp i Hyderabad, jag måste klara mig utan att behöva ansöka om visum nu va?
Googlade väldigt snabbt och fann följande:

Can I Travel to India In Transit Without A Visa?
Transiting through an airport in India without a visa is feasible if:

The passenger has tickets to a third nation that have been verified.
In an airport in India, the planned layover period is under 24 hours.
The passenger stays inside the airport's authorised Transit Area.
Booking the connecting flight on the same ticket as the journey to India is suggested for those who would be passing through India for less than 24 hours. By doing this, re-checking bags for the connecting aircraft will not need to leave the designated Transit Area, negating the requirement for a transit visa.

Toppen