Senaste nytt

Regler på flygplatser som just du hoppas ändras

Min favorit till avskaffande är iofs inte en regel, även om alla flygplatser har detta stora irritationsmoment:

Bort med tax-free labyrinten!!!

På ett fåtal flygplatser finns genvägar från check-in direkt till lounge (AKL, DOH tex) . Ibland reserverat för 1.a klass, ibland tillgängligt även för elit-medlemma. Det är fast-track värt namnet!

Min favorit till avskaffande är iofs inte en regel, även om alla flygplatser har detta stora irritationsmoment:

Bort med tax-free labyrinten!!!

På ett fåtal flygplatser finns genvägar från check-in direkt till lounge (AKL, DOH tex) . Ibland reserverat för 1.a klass, ibland tillgängligt även för elit-medlemma. Det är fast-track värt namnet!
Sas FastTrack I Köpenhamn är ett utmärkt exempel på hur man gör det rätt och bra.

De råkade ju få en sådan utgång av misstag vid FastTrack Arlanda efter en ombyggnad, där man kunde vika av direkt åt vänster. Men det åtgärdade det ju snabbt, för så kundvänlig kan man ju inte vara!

Du kan trycka på röda knappen när du kommer ur säkerhetskontrollen. Eller, ja, de är väl inte på plats just nu kan jag gissa, men när de kommer tillbaka.
Jorå, "hur var din upplevelse idag" med fyra alternativ finns kvar på Arlanda, åtminstone vid fast track. Fast det känns för mig inte helt relevant att trycka rött på den när man lämnat säkerhetskontrollen men ännu inte tvingats ta omvägen via taxfree-butiken. Sannolikt gör inte Swedavia tolkningen att det handlar om det som kommer efter knappen.

Men jag skriver gärna på en protestlista!

Jorå, "hur var din upplevelse idag" med fyra alternativ finns kvar på Arlanda, åtminstone vid fast track. Fast det känns för mig inte helt relevant att trycka rött på den när man lämnat säkerhetskontrollen men ännu inte tvingats ta omvägen via taxfree-butiken. Sannolikt gör inte Swedavia tolkningen att det handlar om det som kommer efter knappen.

Men jag skriver gärna på en protestlista!
Åh fan, jag bara utgick ifrån att de tagit bort dem pga pandemin. Men jag har inte varit på Arlanda sedan.. uh. oktober är det väl. Så jag kom inte ihåg :)

Kanske får starta en demonstration på plats? Fram med några plakat!

Åh fan, jag bara utgick ifrån att de tagit bort dem pga pandemin. Men jag har inte varit på Arlanda sedan.. uh. oktober är det väl. Så jag kom inte ihåg :)

Kanske får starta en demonstration på plats? Fram med några plakat!

De nya behöver man inte trycka på - räcker med att ha fingret svävandes över valet så registreras svaret.

Jag har länge tänkt på ett starta en tråd och diskussion om alla olika regler, i Sverige och utomlands, som du hoppas försvinner eller förändras.

Självklart även inlägg med en ”glimt i ögat”, kör på:)

Den jag tycker - som min nr 1 - är att packa alla vätskor och knö in allt i en 1 liters bag som skall var genomskinlig. Oftast tas denna lilla väska upp, en i Security tittar en sekund och lägger tillbaka den.

Det var många år sedan denna regeln infördes, men med nya metoder borde det vara säkert att scanna dessa när de är i väskan.

Mycket jobb för dessa vätskor. ;):rolleyes:
Sverige har ju varit nitiska med dessa plastpåsar. I många andra länder har det blivit något förlegat som inte efterlevs längre.

Sen är väl Amsterdam den smidigaste flygplatsen för säkerhetskontroll eftersom du varken behöver plastpåsar eller ta ut datorn från väskan. Så vill jag ha det på alla flygplatser!

Sverige har ju varit nitiska med dessa plastpåsar. I många andra länder har det blivit något förlegat som inte efterlevs längre.

Sen är väl Amsterdam den smidigaste flygplatsen för säkerhetskontroll eftersom du varken behöver plastpåsar eller ta ut datorn från väskan. Så vill jag ha det på alla flygplatser!

Likadant på MUC!

Toppen