Senaste nytt

Registrering av Eurobonus-nummer hos Lufthansa Group

Jannes

Medlem
Efter att ha trålat igenom FlyerTalk och googlat runt så kryper jag nu till korset, och hoppas att BC-gänget vet hur man bäst går till.

Jag försökte under bokningsfasen med Lufthansa få in mitt Eurobonus nummer, men sidan strejkade och sa att numret är fel och gav mig inte en chans att försöka igen.
Nu är det ju ganska normalt att man får testa sig fram om det ska vara EBxxxxxx eller EBDxxxxxx eller bara xxxxxx eller SKEBxxxxxx etc... Men nu verkar det då vara så att Lufthansa inte alls vill att man reggar sitt frequent flyer nummer, för de går inte att göra när man kikar på bokningen. Finns inget ställe man kan ens försöka.

Ett tips jag såg på FlyerTalk var att använda sig av Air Dolomiti, som har lite annat bokningsflöde men har access till samma information. Där kan jag fylla i fält för Frequent Flyer Airline Code (SK) och själva numret. Men hur jag än vrider och vänder så får jag felmeddelande.

Är jag illa tvungen att ringa LH eller göra allt detta vid incheckningsdisken?
 

Radar

Medlem
Jag fick igenom det till slut på Dolomit. Det ska vara SK och EBGxxxx. Hade skrivit det och fått felmeddelande några gånger, men sen råkade jag ladda om sidan, och plötsligt satt det där! Syns även på LH-sidan nu.
 

drnk

Ny medlem
Jag hade liknande problem på en flygning för någon vecka sedan. Lyckades aldrig skriva in det manuellt, och ringde till slut till LHs support.

Väl i incheckningen så visade det sig att inte ens LHs egen support hade lyckats skriva in Eurobonus-nummret rätt. Men som tur var kunde de fixa det i incheckningen, så slutet gott allting gott.
 

Jannes

Medlem
Jag fick igenom det till slut på Dolomit. Det ska vara SK och EBGxxxx. Hade skrivit det och fått felmeddelande några gånger, men sen råkade jag ladda om sidan, och plötsligt satt det där! Syns även på LH-sidan nu.
Tack, jag försökte men fick ett helt annat felmeddelande om att "Specified nationality is not valid" eller motsvarande. Den lyckas spara mitt mobilnummer men EB går inte. Jag får ta det vid disken helt enkelt.
 

John Mack

Medlem
Om jag har SAS Guld och bokar Lufthansa ekonomi har jag då alla liknande förmåner som med SAS? Extra väska, in-checkning, fast track, välja säte etc?
 
Toppen