Senaste nytt

Registrera United Mileageplus - utnyttja extrabagage EB Star Guld

ARN01

Medlem
Har säkert ältats en och två gånger men hittar inget när jag söker. Är EB-guld men pga flytt vill jag börja jobba på status i Mileageplus. Dock vill jag försöka checka in en väska genom guldstatusen på en Unitedflygning. Går detta på nåt sätt? Har aldrig varit problem att utnyttja lounge med Mileageplus inlagt men det får väl United betalt för så detta kanske är svårare. Finns det skriftliga tydliga regler kring detta nånstans? Kollade på Star Alliance hemsida och kan inte se att är något tydligt regelverk att aktuellt program måste vara inlagt… kollade iof inte supernoga men borde inte vara svårt att hitta om det finns.
 

Hachans

Medlem
Har säkert ältats en och två gånger men hittar inget när jag söker. Är EB-guld men pga flytt vill jag börja jobba på status i Mileageplus. Dock vill jag försöka checka in en väska genom guldstatusen på en Unitedflygning. Går detta på nåt sätt? Har aldrig varit problem att utnyttja lounge med Mileageplus inlagt men det får väl United betalt för så detta kanske är svårare. Finns det skriftliga tydliga regler kring detta nånstans? Kollade på Star Alliance hemsida och kan inte se att är något tydligt regelverk att aktuellt program måste vara inlagt… kollade iof inte supernoga men borde inte vara svårt att hitta om det finns.

Att använda förmåner från ett bolag medan man krediterar till ett annat är något som bolagen inte vill att du gör. Det går i teorin, men du ska då dels hitta någon som vet vad de gör samtidigt som de är villiga att bryta mot policy. En någotsånär skärpt anställd kommer inte låta dig göra det och i många fall kan de inte skilja på de olika fälten i din bokning, ibland har de inte ens behörighet att ändra.

Jag pratade med en här på forumet idag som kunde ge exempel på där hen lyckats. Men googlar du så ser du att de allra flesta fastnar.

Mitt råd är att prova, men var beredd att betala. Det har varit lättare förr men bolagen har blivit tuffare på att det ska vara rätt program inlagt från början och synas på boardingkortet.
 
Toppen