Det är alltid möjligt upp till på flygplatsen just före avresa (be personalen att göra det vid check-in och kanske även vid lounge eller gate), men tveksamt efter resan.Hej forumet! På tur med LH i C till sydafrika, kunde inte lägga in mitt EBG nr vid bokkningen pga strul men nu undrar jag om jag kan rätta upp det i efterhand?
Enkel räkning enligt EuroBonus partner – Lufthansa | SAS och Great Circle Mapper -Vad ger en resa ARN-CPT i business på Eurobonus poäng, någon som vet?
Hej forumet! På tur med LH i C till sydafrika, kunde inte lägga in mitt EBG nr vid bokkningen pga strul men nu undrar jag om jag kan rätta upp det i efterhand? Vad ger en resa ARN-CPT i business på Eurobonus poäng, någon som vet?
Det är alltid möjligt upp till på flygplatsen just före avresa (be personalen att göra det vid check-in och kanske även vid lounge eller gate), men tveksamt efter resan.
EDIT - Det går ju bra att registrera EB i efterhand om du inte har Miles & More på biljetten (eller något andra program så klart). Men observera att (om du redan har M&M på biljetten) man får inte tjäna poäng på samma flyg till två olika program, se då till att medlemskapet på biljetten ändras omedelbart till EB och att Miles & More inte bli krediteras.
Enkel räkning enligt EuroBonus partner – Lufthansa | SAS och Great Circle Mapper -
ARN-FRA enkel C = 2000 EB poäng
FRA-CPT enkel C = 5815 mi x 200% = 10630 EB poäng
ARN-FRA-CPT enkel C = 2000 + 10630 = 12630 EB poäng
ARN-FRA-CPT tur och retur C = 12630 x 2 = 25260 EB poäng
(via MUC är det något mindre, MUC-CPT enkel är 5681 mi)
Ah, kan vara (det vet kanske bara trådskaparen exakt men jag antog det som bokningsklass i räkningen eftersom det inte specificeras). På P gäller det (750 + 5815) x 2 = 13130 för tur och retur.Den där kalkylen kommer nog inte stämma. Jag antar trådskaparen har åkt i kabinklass C och inte bokningsklass C. Companion bokas i P-klass som ger 100% till både M&M och EuropBonus.
Ska man vara petig så avrundar sas poängen uppåt till närmsta hundratal så det blir 5900 för långa flighten, totalt 13300 poäng.Ah, kan vara (det vet kanske bara trådskaparen exakt men jag antog det som bokningsklass i räkningen eftersom det inte specificeras). På P gäller det (750 + 5815) x 2 = 13130 för tur och retur.
Provade med sas hemsida, funkade direkt och poängen ramlade in omgående, bra där SAS. PS skickade mejl till LH om samma ssk, skall bli intressant att se om och när de svarar. Tack för hjälpen![]()