H
Hachans
Guest
Abbs skrev:Känns som att jag kämpar mot väderkvarnar i min fordran mot Lufthansa.I december ställdes mitt flyg ARN-FRA in ca 18h innan avgång. Jag bokades om till ett flyg som avgick 6h tidigare och ankom destination ca 8h tidigare.Solklart Eu 261 case tänkte jag, så jag skickade in mitt claim i början av januari. Det tyckte Lufthansa också när de svarade såhär i fredags:Varvid jag skickade in alla nödvändiga bankdetaljer.Idag fick jag denna reponsetta är då samma individ på kundtjänst som skickar ovan svaret på mina efterfrågade bankdetaljer.Vad bör jag göra i nästa steg? ARN? Kronofogden? Lufthansa är nu goddag yxskaft.Klicka för att utvidga...
Det är så de är. Jag påminde dem om ett case och att de är långt utanför sitt sjudagarsfönster om återbetalning, fick först ett väldigt otrevligt svar att jag minsann inte behövde påminna dem. Sedan ett trevligt burksvar från någon annan. Jag tror inte de vet vad de gör riktigt.
Påminn dem igen om att de lovat dig, och eskalera sen. Du kan skicka till ARN och jag tror du kan skicka till den tyska arbitreringsdomstolen också som finns länkad i deras passenger rights.