En fråga till alla kunniga på detta forum (som är så intressant att följa). För att kunna behålla mitt EBG så åker jag om ett par veckor via Hong Kong till Bangkok. Med SAS, ARN-Hong Kong och sedan ny biljett, Hong Kong-Bangkok-Phuket med Thai. Frågan är eftersom jag har två olika biljetter måste jag då gå genom immigration i Hong Kong, hämta väskan och checka in på nytt eller kan SAS skicka väskan till Phuket eftersom det ändå är Star Alliance bolag?
Ibland fungerar det och ibland inte. SAS har ingen skyldighet att göra detta så räkna med att det inte går, ibland/ofta så gör dock SAS i dessa saker som de inte behöver göra för att hjälpa kunden då det finns möjligheter att göra detta.Stämmer det verkligen? Låter ju kanon om det är så men jag trodde inte att man kunde checka baggaget hela vägen samt få boardingkort även för nästa resa om de är på olika bokningsnummer (alltså 2st separata PNRer?). Ska göra samma resa själv 29/1 (fast bara till BKK via HKG så är naturligtvis intresserad av om det går![]()
Stämmer det verkligen? Låter ju kanon om det är så men jag trodde inte att man kunde checka baggaget hela vägen samt få boardingkort även för nästa resa om de är på olika bokningsnummer (alltså 2st separata PNRer?). Ska göra samma resa själv 29/1 (fast bara till BKK via HKG så är naturligtvis intresserad av om det går![]()
Det finns 3 st Novotel i Hong Kong, vilket Novotel?Nu kommer fråga två.....liksom Johanna ska vi övernatta på Novotel i Hong Kong på vägen hem. Ser att sista gratis shuttlen till det hotellet går kl 22 och det kan vara tajt för oss att hinna med. Tar alla taxi i Hong Kong kreditkort (vore skönt att slippa växla bara för detta)? (som ni förstår är det första snabb besöket i HK).
Novotel Citygate Hong Kong, 51 man Tung Road, Hong Kong airport.
Egentligen den här frågan bör postas i en annan tråd än en tråd om SAS till Hong Kong.Nu kommer fråga två.....liksom Johanna ska vi övernatta på Novotel i Hong Kong på vägen hem. Ser att sista gratis shuttlen till det hotellet går kl 22 och det kan vara tajt för oss att hinna med.
http://novotel-citygate-hong-kong.l...es/33/2016/08/Shuttlebus_Map_airport_2016.pdfNovotel Citygate skrev:Complimentary shuttle service to / from airport from 0600 – 2345 hours at 15-minute intervals. Please proceed directly to Terminal 2 – Bus Bays 29-30 for pick up.