Senaste nytt

Recension av Thai business (Royal Silk) B777-300ER

DrGold

Medlem
TG960 och 961 har ju lite dåligt rykte då det sägs att crewet inte gillar att jobba på Stockholmslinjen. Inget du märkte?

Nej det märkte jag inte. Med undantag av en i crew som kanske var lite otillgänglig så tyckte jag alla var vänliga, uppmärksamma, frågade om man var nöjd, behövde något extra etc. Jag pratade även med pursern en längre stund när jag stod i toakö och han verkade uppriktigt gilla rutten, pratade mycket om vad han tyckte om att göra i Stockholm etc. Visst kan det vara sånt man bara säger men det verkade som sagt ärligt menat.

Jag får inget riktigt grepp om vad du egentligen tycker om servicen. Jag tolkar det som att du får grundkonceptet och att maten är bra. Men hur var det lilla extra med servicen, exv påfyllning av vin när det är slut, måste man tjata om detta, vilket jag alltid fått gjort. Det är i dom små sakerna man märker om det är bra service.

Nu blev det ingen konsumtion av vin för vår del så jag kan inte riktigt svara på hur flitig just den påfyllningen var. Däremot kom de flera gånger och frågade oss om vi ville ha påfyllning av de drycker vi valt, så jag gissar att det var samma för vin. Jag tycker också att de ansträngde sig för att det skulle bli bra för barnen, och rekommenderade proaktivt vilken rätt de trodde skulle passa bäst etc. Så jag skulle ändå säga att det fanns en blick för hur de kunde göra skillnad, utan att det för den skull var superengagerat.
 

eggmackan

Medlem
Jag och frugan flög BKK-OSL i Dec 2018. Tyckte servicen på den flighten va riktigt bra. Vi va väldigt trötta när vi satte oss ombord, så vi valde att sova direkt istället för att käka middag. Va inga problem att få käket när vi vaknade. Tror vi hade väldig tur med crewet, dom va super trevliga och hjälpte med allt.
 

jtq

Medlem
Jag tycker det har hänt något med servicen på Thai de senaste gångerna jag flugit. Jag flyger ganska ofta 961/960 och min känsla är att det har blivit mycket bättre eller så har jag bara haft tur med bra besättningar men jag tror inte det beror bara på det.
 

NotRyan

Medlem
Jag tycker det har hänt något med servicen på Thai de senaste gångerna jag flugit. Jag flyger ganska ofta 961/960 och min känsla är att det har blivit mycket bättre eller så har jag bara haft tur med bra besättningar men jag tror inte det beror bara på det.

Det är möjligt att de mest priskänsliga resenärerna (läs: Johnny med klotter på hela kroppen iklädd linne, flip-flops och med det karaktäristiska brölet) stannar hemma i större utsträckning p.g.a. den svaga kronan.

Och att det då har blivit mer populärt och motiverande bland Thais crew att flyga på Stockholm.
 

fcx

Medlem
Det är möjligt att de mest priskänsliga resenärerna (läs: Johnny med klotter på hela kroppen iklädd linne, flip-flops och med det karaktäristiska brölet) stannar hemma i större utsträckning p.g.a. den svaga kronan.

Och att det då har blivit mer populärt och motiverande bland Thais crew att flyga på Stockholm.

Det är väl ett relativt säsongsberoende fenomen?
 

Alf

Medlem
Det är möjligt att de mest priskänsliga resenärerna (läs: Johnny med klotter på hela kroppen iklädd linne, flip-flops och med det karaktäristiska brölet) stannar hemma i större utsträckning p.g.a. den svaga kronan.

Och att det då har blivit mer populärt och motiverande bland Thais crew att flyga på Stockholm.

Johnny har övergett Thai och börjat flyga First med British Airways.
 

Gus

Medlem
Väldigt snygga bilder!

På temat service ombord, vi flög från CPH och var mycket nöjda.

Edit: Jag gillar verkligen deras champagneglas även om de kanske inte är helt optimala på ett flygplan. Även övrigt porslin och bestick håller hög klass.
Håller med om porslinet, speciellt i Thai first (vilket jag tyvärr aldrig upplevt själv). Även Finnair har ju makalöst fint porslin! Finns det något bolag som slår Thai och Finnair på porslinsfronten?
 
Toppen