Senaste nytt

Rean från Sverige har börjat

Just nu finns ett bra priser till USA under sommaren. Jag gissar vi ser en rea inom två veckor för sommaren, och en nya rea i slutet av augusti för hösten tillsammans med Booster hoppas jag..

Brukar vara så. Men Jag måste resa den 4de el 5te sep. Frågan är alltså om ni minns om de datumen brukar omfattas av någon rea?

Brukar vara så. Men Jag måste resa den 4de el 5te sep. Frågan är alltså om ni minns om de datumen brukar omfattas av någon rea?

Så här såg det ut sist gång BA körde med Boost your Avios.

If you book from 16 August 2012 and fly between 1 September and 16 December 2012, your Avios balance could really take off.

Senast kördes väl boostern 2013?
Letade i min inkorg och här är förra boostern.

Take a return flight in First or Club World and you'll automatically earn an extra 30,000 Avios, or travel in World Traveller Plus for an extra 15,000 Avios¹ – all in addition to the Avios you normally receive for your flight.

There's no limit to the number of Avios you can collect – the more you fly, the more you'll earn. And because this offer is available with our partner airlines American Airlines, Iberia and Finnair in First and Business Class on transatlantic flights², you've even more choice and flexibility.

Just book between 20 August and 19 December for travel between 1 September and 19 December 2013.

Senast kördes väl boostern 2013?

Ja det gjorde den.
Jag har problemet att jag MÅSTE flyga den 4de september till Miami. Vill alltså optimera pris/kabin/intjäning.

Funderar på att boka F trots allt då det är deras året runt rea. Är priset kvar som det är nu och man betalar 24 i CW eller 31,9 i F så är det ett lätt val, men om det kommer en rea där det kostar 18 så är det bättre value. Junirean brukar inte sträcka sig så långt som till sep därav mitt problem. Vågar jag köra ett "chicken-race" med boosterkampanjen är alltså det jag behöver ta ställning till... Ett delikat problem.

Vad tycker ni?

Ja det gjorde den.
Jag har problemet att jag MÅSTE flyga den 4de september till Miami. Vill alltså optimera pris/kabin/intjäning.

Funderar på att boka F trots allt då det är deras året runt rea. Är priset kvar som det är nu och man betalar 24 i CW eller 31,9 i F så är det ett lätt val, men om det kommer en rea där det kostar 18 så är det bättre value. Junirean brukar inte sträcka sig så långt som till sep därav mitt problem. Vågar jag köra ett "chicken-race" med boosterkampanjen är alltså det jag behöver ta ställning till... Ett delikat problem.

Vad tycker ni?
Om det inte är för jobbresa, skulle jag boka en bonusresa med avios som backup plan, sedan vänta och se om det kommer någon bra deal.

Om det inte är för jobbresa, skulle jag boka en bonusresa med avios som backup plan, sedan vänta och se om det kommer någon bra deal.

Ja det hade jag gjort om det funnits. BA har ju haft den dåliga smaken att se till så det nästan inte finns någon platstillgång alls numera. Nä alla Avios ska spenderas på andra bolag inom One World!

Toppen