Tord, kombinationsreglerna säger att vid bokningstidspunkten och innan biljetten ställdes ut så gick det att kombinera med t.ex:
En väg ARN-OGG, retur MIA-OGG
"Add-on" eller "End-on-end" skulle då t.ex. vara OGG-MIA en väg på AA, eller om du hade kvar din ursprungliga ARN-OGG-ARN att lägga till en AA resa OGG-SJU-OGG. Allt på en bokning och en biljett.
Vad som händer efter biljetten är utställd vet jag inte, om ändring då enbart är kopplat till datum.
Eftersom det du frågar efter är väldigt ovanligt och komplext är det inte ovanligt att det är svårt för agenterna per telefon att lösa detta. Om detta är väldigt viktigt för dig, så skulle mitt sista tips (visste inte detta när du PMade mig vad du skulle) att ringa AA i USA. Med hjälp av ditt bokningsnummer kommer du riktas till Exec Platinum Desken i Dallas om du är BAEC Guld. Var tydliga med dom där:
1. Tillåter faren nu AFTER THE FACT en ombokning med open jaw från MIA-ARN baserat på nuvarande fares? Yes/No?
2. Om Yes, då vill jag
a) Boka om med envägsresa OGG-MIA +
b) Open Jaw MIA-ARN
3. Recalulation borde då bli
Change Fee
One-way OGG-MIA
Fare difference one-way OGG-ARN till nuvarande priser MIA-ARN
Allt som allt, borde det inte bli så himla dyrt då följande priser ligger ex skatter från MIA
IR28AP AA I Round-Trip 19280(SEK) B SU / 12M 28
IR00AP AA I Round-Trip 20130(SEK) B
MEN.... svårt att hitta I-klass mellan MIA-LHR, så det blir ofta MIA-JFK-LHR-ARN för min del.
Se till att du har kollat tillgänglighet "I-klass" och "A-klass" för inrikesresor i USA innan du ringer på flighterna du skall ha...
Allt detta är teoretiskt, och kräver som sagt ett JA på fråga 1.
Billigaste envägs från OGG-MIA är:
KUPA14HN AA A One-Way 8619(SEK)