Senaste nytt

Rea idag - Enkelbiljetter inom europa för under £40

Homer

Medlem
Gäller rean även Club Europe? Får boka upp nästa års helgdagar med voucher jag har sedan delbetala-med-Avios-kampanjen för några veckor sedan.


nej bara HBO, hand bag only,
men du får ju nästan garanterat ett uppgraderingserbjudande till CE
Find our cheapest fares - British Airways

Är det inte bra så är det ju bara att avboka, och om du använt eVoucher får du ju en ny eVoucher
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Vill man verkligen flyga via Heathrow numera? Hört mest om kaoset där...
Var inget kaos alls.
Vid ankomst har det visst varit extrema köer för resenärer som inte tillhör UK/EU/EES. Från flygplan, genom passkontroll, till bagageband på ca 5 min.

Visst var det lång kö (ca 40 min) till incheckning men alla incheckningsbås öppna samt gott om personal som styrde upp och plockade ur folk ur kön när det började bli tidskritiskt. Väldigt bra hanterat av BA. I princip ingen kö i säkerhetskontrollen.
 

Senator

Moderator
Vill man verkligen flyga via Heathrow numera? Hört mest om kaoset där...

Var inget kaos alls.
Vid ankomst har det visst varit extrema köer för resenärer som inte tillhör UK/EU/EES. Från flygplan, genom passkontroll, till bagageband på ca 5 min.

Visst var det lång kö (ca 40 min) till incheckning men alla incheckningsbås öppna samt gott om personal som styrde upp och plockade ur folk ur kön när det började bli tidskritiskt. Väldigt bra hanterat av BA. I princip ingen kö i säkerhetskontrollen.

Nu vet jag inte om frågan var ”via” eller London som ”destination”. Varken jag eller min fru som var på olika resor till London denna veckan upplevde kaos vid ankomst eller avgång. Jag anlände T2 men lämnade via T5. Hon enbart på T5.

Däremot är det omständigt och kostsamt att åka TILL London med antigen-test dit och PCR-test där. £40 flygbiljett är billigt i jämförelse

Transit i UK kräver också antigen-test om jag minns rätt. Kaos kanske inte rätt ord men bökigt och kostsamt skulle jag säga.
 

trekker

Medlem
Däremot är det omständigt och kostsamt att åka TILL London med antigen-test dit och PCR-test där. £40 flygbiljett är billigt i jämförelse

Transit i UK kräver också antigen-test om jag minns rätt. Kaos kanske inte rätt ord men bökigt och kostsamt skulle jag säga.
Jag tror de kommer slopa tester för dubbel vaccinerade snart, det är väldigt mycket protester mot dessa. Med nuvarande kostnader så åker barnfamiljer på kostnader på hundratals pund extra vilket inte direkt är populärt, detta med alla annan intern kritik mot Boris (t ex hans skattehöjningar) lär han behöva ändra något fort.
 
Toppen