Senaste nytt

Rawdogging - att göra ingenting ombord på flyget

Jag har många långflyg där jag bara stirrar på flight map. Har kommit med åldern…

Lite samma här, har inte gjort en grej av det, på så sätt att de måste vara hela flighten, men ofta blir det oplanerat 3-4-5h stirrandes på flight map. Det är tillbaka till åren när man va liten/ung på 80-90 talet, inte hade någon musik med sig och satt och stirrade ut på naturen som åkte förbi när man satt ensam på en buss eller tåg. Det är en rätt skön känsla att bara låta tankarna flyta.

Hmm - ja jag stirrar oftast också bara på flight map. Men "ingen mat och dryck på resan" - nej tack säger jag :)

Viktigast är ett bälte med stort spänne som skär in i magen, så att man under inga omständigheter vill röra sig i onödan!
Ha ha, det där låter som mig. Reser alltid i jeans och alltid bältet på när jag sitter. Undermedvetet självplågeri kanske..

Någon som hpppat på denna trend?
Att göra absolut inget ombord på en flight, ingen musik, ingen entertainment, ingen mat, ingen dryck... Bara stirra rakt fram.

Jag känner mer för att göra reverse-rawdogging :)
Jag gör det ibland faktiskt

Under en period i mitt liv gjorde jag i alla fall något liknade. Jag hamnade i en situation som gjorde det nödvändigt att flyga Stockholm-London- Stockholm varannan helg och efter några rundor så var jag helt enkelt less på det British Airways erbjöd ombord så jag satt mest på min plats och stirrade i väntan på att komma fram.

Men för mig pågick samtidigt något av en "sport", att försöka förutsäga när nästa sak under flighten i sig skulle hända, byte av kurs, starta inflyttning etc.

Detta funkar inte för mig. Jag blir så trött på att höra folks snack runt om. Och deras hostningar utan att hålla för munnen. Det är hörlurar i och dränka ut dem så jag inte hör dem och kan låtsas som att inte just blev duschad av deras saliv.

Är det klart väder kan man glo ut lite, det är coolt när man möter andra flygplan etc och man kan följa på Flightradar om wifi finns. Men oftast är det bara moln. Och så roligt är det inte att titta på moln.

Detta funkar inte för mig. Jag blir så trött på att höra folks snack runt om. Och deras hostningar utan att hålla för munnen. Det är hörlurar i och dränka ut dem så jag inte hör dem och kan låtsas som att inte just blev duschad av deras saliv.

Är det klart väder kan man glo ut lite, det är coolt när man möter andra flygplan etc och man kan följa på Flightradar om wifi finns. Men oftast är det bara moln. Och så roligt är det inte att titta på moln.
+ 1 på otyget att inte uppvisa grundläggande bakteriell hygien.

Toppen