Senaste nytt

Rapportera uttagsautomater med låga avgifter runt om i världen

aldrighemma

Medlem
Land och valuta: Honduras, HNL (Lempira)
Ort och plats: Roatan
Bank eller utställare av bankomat: Bank Atlántida
Avgift: 0
(Ungefärligt) datum: Februari 2023
Kort som uttaget gjordes med: Revolut
Övrig användbar information: Enda bankomat jag hittade som var gratis med Revolut i Honduras, normal max 5000 HNL per uttag. I slutat av månaden så är de flesta ATM tomma eftersom dom inhemska fått lön och tar ut det i kontanter. (ställen som tar emot kreditkort är inte så vanliga i Honduras, och om de gör det så lägger dom i regel till en avgift mellan 4-10%)

2023-02-07 18.15.41.jpg
 
Last edited:

Tamas

Medlem
Land och valuta: Honduras, HNL (Lempira)
Ort och plats: Roatan
Bank eller utställare av bankomat: Bank Atlántida
Avgift: 0
(Ungefärligt) datum: Februari 2023
Kort som uttaget gjordes med: Revolut
Övrig användbar information: Enda bankomat jag hittade som var gratis med Revolut i Honduras, normal max 5000 HNL per uttag. I slutat av månaden så är de flesta ATM tomma eftersom dom inhemska fått lön och tar ut det i kontanter. (ställen som tar emot kreditkort är inte så vanliga i Honduras, och om de gör det så lägger dom i regel till en avgift mellan 4-10%)

Visa bifogad bild 138886
Avgiften tas runt hörnet, 100%? :)
 

sembl

Medlem
Normalt så är det ju en fee på $5 med internationella kort på de flesta banker i USA. Har själv inte Curve så kan inte säga om det blir avgift eller inte eller vilka andra påslag som tillkommer.

Cash behövs ju inte i NYC om man inte envisas med att gå på de få ställen som inte tar cash.
 

Homer

Medlem
Yes!

Jag använde mig uteslutande av Wells Fargo i Miami. Ingen avgift med Revolut.

Bank and ATM Locations in Miami Beach FL - Wells Fargo

Det där är ju 3 år sedan, har du provat efter det? eller provat någon annanstans?



Jag har ingen aning om här bra den här listan stämmer

United States – PNC Bank, Sun East Credit Union, Wells Fargo, WSFS. Depending on the ATM location, it may or may not charge fees.
 
Det där är ju 3 år sedan, har du provat efter det? eller provat någon annanstans?



Jag har ingen aning om här bra den här listan stämmer

United States – PNC Bank, Sun East Credit Union, Wells Fargo, WSFS. Depending on the ATM location, it may or may not charge fees.

Nej jag har inte provat något mer, har inte haft något behov :)
 

PTR

Medlem
Angående Japan så är det inga avgifter i AEONs automater som finns i många My Basket butiker.
Testat med Lunar,Curve och Revolut.
Lite OT men numera kan man faktist betala på flesta ställen med kort inkl izakaya-kedjor som t.ex Toriki.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen