Senaste nytt

Ranka Köpenhamns Lounger

Carlsberg Aviator er lidt som et værtshus, ofte lidt pakket. Madudbud er beskedent, men overraskende godt, da der hele tiden kommer friske varer ind, da bordet er småt. Ellers tag den anden Aviator ("Apartment") der er mere mad, flere vine, og mere plads og ro..., men mindre fest!

Jag har 150 minuters mellanlandning idag på eftermiddagen på väg hem till Arlanda. SAS lounge eller en Priority Pass (isåfall vilken)?

Tittade in på Carlsberg Aviator på väg till SAS. Ingen alkohol (har de blivit av med utskänkningstillstånd pga fylleri). Tråkig mat förutom ostarna som dessvärre såg ut som om en stor familj med tvättbjörnar hade attackerat dem.

SAS var ren, men matmässigt ingen höjdare. Pasta som var torr, klumpig och totalt överkokt (mina förfäder från Italien hade skrikit högt om de såg det). Vattning köttfärssås. Råa grönsaker och en hyfsat god sallad med olika bönor.

Toaletterna på Kastrup är ett krigszon. En fylld till kanten, nästa hade en tom vodka flaska på golvet med kapsylen flytande i toaletten. Alkoholisterna som brukar besöka Carlsberg Aviator lounge har kanske bytt till Tax Free?

Får bli en takeaway på Espresso House.

Jag hade tvärt om en av de lugnaste och trevligaste upplevelserna i SAS-loungen i fredags morse. Lugnt och skönt både där uppe och där nere. 0-1 pers i kö till baristan. Pannkakor med maplesirap var det första gången jag såg. Småpåsar med granola var nytt för mig också. Personalen glad. Ja, en trevlig start på helgen helt enkelt!

• Gilla
Reactions: pep
Toppen