Senaste nytt

Radisson förlänger status till Feb 2022 pga Covid19

jonten

Medlem
Har jag förstått det rätt att nätter och stays från 2021 ingår i sin helhet i rollover till 2022? Det har blivit lite svårare att kontrollera vad som är vad nu efter delningen. Men jag har ett betydande antal nights/stays vilket verkar stämma överens med vad som kom ifrån 2021 från icke-americas.
Jag har brytpunkt Februari vanliga fall, och mitt minne var att det stod 02/22 för ngn vecka sen, Nu står det 12/22 så de verkar ha förlängt perioden året ut. Men fortfarande lite oklart och har inte sett ngt officiellt.
 

ekf

Medlem
Har jag förstått det rätt att nätter och stays från 2021 ingår i sin helhet i rollover till 2022? Det har blivit lite svårare att kontrollera vad som är vad nu efter delningen. Men jag har ett betydande antal nights/stays vilket verkar stämma överens med vad som kom ifrån 2021 från icke-americas.

Jag har brytpunkt Februari vanliga fall, och mitt minne var att det stod 02/22 för ngn vecka sen, Nu står det 12/22 så de verkar ha förlängt perioden året ut. Men fortfarande lite oklart och har inte sett ngt officiellt.

Ja, häromveckan så var min aktivitet för 2022 nollad, men nu när jag ser efter så är alla nätter med från det att jag gick med i programmet under sommaren 2020...
 

Malu

Medlem
Ser denna text när jag kollar min status:

  • Elite status extension: We have extended your 2021 status – whether it’s Silver, Gold or Platinum - through February 2023. This means you will continue to enjoy all the great Silver, Gold or Platinum member benefits you have access to today.
  • Point expiration suspension: Expiration of points are extended until June 30, 2022 for all members who had points expiring before this date. You have now more time and flexibility to redeem your points.
    No need to book a stay to keep your points active : donating, exchanging, purchasing or gifting points are considered activity to extend your points expiration date for 2 additional years.
  • Elite earning roll over: All eligible nights and stays earned in 2021 will roll over to 2022 to facilitate your access to the next elite status.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

mha321

Medlem
Jag har brytpunkt Februari vanliga fall, och mitt minne var att det stod 02/22 för ngn vecka sen, Nu står det 12/22 så de verkar ha förlängt perioden året ut. Men fortfarande lite oklart och har inte sett ngt officiellt.
Man har väl alltid haft brytpunkt vid årsskiftet men statusen har varit giltig i 2 månader till antagligen för att hantera att det ofta tagit så lång tid för stays att posta (numera postar det ju i princip inte alls, och då måste man ha tid för efter registrering).

Däremot håller jag med om att det har brukar stå expiry i Feb och nu står det Dec.
 

pswe

Medlem
Jag har förut haft exp 02/23 i appen, nu 12/22.
Nätter o stays räknades upp häromdagen, vad jag kan se ingår det jag haft både under 2020 och 2021.
De från 2020 rullades initialt över på 2021 om jag minns rätt.
 

erc

Medlem
Gillar upplägget. Om nu 2022 kan utvecklas till ett lite mer normalt år kommer det bli lätt att tjäna in Platinum för 2023.
 
Toppen