Senaste nytt

Radisson Blu Bali Uluwatu

johan_fbg

Medlem
23DD5F0C-06CA-4D64-8DF2-C47163E726C7.jpeg
9CD07A9F-62CA-4C58-B1E2-1BD2EAB30DF1.jpeg
E0D49023-9BD6-4805-8578-64EAE064B94F.jpeg
6AF7091F-3FA6-4F76-B465-2BB024DD5F56.jpeg
370AEE97-69A1-4100-A1BD-D1973012D92B.jpeg
6ECDA595-675F-4A01-9F55-F90027544511.jpeg
77528958-5C89-4E42-893B-4827E2F07717.jpeg

Kommer skriva utförligare när jag är hemma igen. Kan däremot säga att jag är imponerad, mycket hög servicenivå för att var Radisson Blu. Grym frukost och restaurang. Lite off men hotellet erbjuder shuttle till Uluwatu tempel samt närmsta strand och taxi är billigt.
 
Last edited:

MartinH

Medlem
Hängde en del i Uluwatu och skulle nog alla dagar i veckan hellre välja nybyggda Radisson Blu. Finns väldigt mycket trevligt i det området, skönare atmosfär och bättre stränder.
Intressant att höra om bättre strand i Uluwatu. Jag har inte vart så nöjd med stränderna på Bali där jag vart innan. Kanske får bli Radisson nån gång då!
Bodde du på Radisson? Hur var det?
 
Kommer skriva utförligare när jag är hemma igen. Kan däremot säga att jag är imponerad, mycket hög servicenivå för att var Radisson Blu. Grym frukost och restaurang. Lite off men hotellet erbjuder shuttle till Uluwatu tempel samt närmsta strand och taxi är billigt.
Har du lite mer info till oss @johan_fbg? :) Går och funderar lite smått på Bali och har ett gäng poäng att bränna.
 

Tonton

Medlem
Intressant att höra om bättre strand i Uluwatu. Jag har inte vart så nöjd med stränderna på Bali där jag vart innan. Kanske får bli Radisson nån gång då!
Bodde du på Radisson? Hur var det?

Såg detta nu - hade missat tidigare.

Förvänta dig inga jättefina strandstränder osv runt Uluwatu. Det är mer naturstränder med ganska mycket sten. Bingin Beach är ett utmärkt exempel på detta. Med det sagt, så passar det mig! Stränderna vid Conrad var så dåliga att jag och polaren inte ens ville hoppa i vattnet där.

Bodde inte på Radisson, men spendera lite tid och kollade in stället pga bekant som bodde där när vi var på Bali :)
 

pastar

Medlem
Jag är nog inte helt enig med Tonton, lite beroende på vad man tycker om iofs. Jag kan inte säga att jag är expert på Bali, men på halvön där Uluwatu ligger så finns några riktigta guldkorn om man bemödar sig att göra hemläxan lite. Dock är inte alla så lättillgängliga vilket också innebär att det i vissa fall är lite mindre folk (även om många "okända" numera är kända vilket såklart förändrat situationen).
Samtidigt så beror det på vad man jämför med, men är man ändå på Bali så rekommenderar jag ändå att hyra en moped och åka på upptäktsfärd.

Hotellet i sig tycker jag var helt okay men sticker inte ut som något speciellt i den prisklassen på Bali. Väldigt bra läge till några fina surfbreak dock om man är intresserad och inte är nybörjare.
 
Har du lust att dela med dig om dina erfarenheter? Vart är guldkornen? :)

Edit: Breaking News: Uluwatu Ravaged by Huge Fire | The Inertia
Vi har bodd på flere hoteller i både Nusa Dua og på Uluwatu, og stedet vi alltid kommer tilbake til er Suarga Padang Padang. Kanskje et av de mest unike hotellene på Bali. Vi bor mye heller her enn på resorts av typen Radisson, Hilton og InterContinental som man finner hvor som helst i verden,

Som @pastar nevner, lei en scooter på hotellet og dra på oppdagelsesferd rundt om på halvøyen. Det er små bortgjemte strender rundt hele halvøyen, som for eksempel denne: Google Maps På Uluwatu finner du også, i mine øyne, Balis beste beachclubs. Karma Beach Club, Sundays, El Kabron, OMNIA Cliff club, ULU Cluffhouse +++
 
Vi har bodd på flere hoteller i både Nusa Dua og på Uluwatu, og stedet vi alltid kommer tilbake til er Suarga Padang Padang. Kanskje et av de mest unike hotellene på Bali. Vi bor mye heller her enn på resorts av typen Radisson, Hilton og InterContinental som man finner hvor som helst i verden,

Tack, där vill jag bo! Vet du om detta hotell brukar ha några promotion deals? Har du bokat direkt av hotellet elelr via 3:e parts sida så som booking.coim?
 
Toppen