Senaste nytt

Råd vid skada på hyrbil

chazzie

Medlem
Och det var precis det som hände mig precis - fick svar från Hertz att de släpper anklagelserna eftersom de inte kan bevisa att de uppkommit efter jag lämnade bilen! Tack för supporten alla!

Uppenbarligen någon form av ersättningsfiske... De verkar inte ens försöka stå på sig föranleder att man misstänker en fuling som de kör och hoppas att kunden inte har koll eller bestrider...

Jag avslutade mina affärer med Hertz 2015...
 

apknug

Medlem
Uppenbarligen någon form av ersättningsfiske... De verkar inte ens försöka stå på sig föranleder att man misstänker en fuling som de kör och hoppas att kunden inte har koll eller bestrider...

Jag avslutade mina affärer med Hertz 2015...
Det är väl hål i huvudet och dra på med två skador o två självrisker då kan man tycka. Det får ju helt klart nästan alla att ifrågasätta, en självrisk kanske de kan lyckas komma undan med då kunden inte ids / orkar bråka.

Det som gapar efter mycket....

Skönt att de gick bra för TS i alla fall!
 

mha321

Medlem
Uppenbarligen någon form av ersättningsfiske... De verkar inte ens försöka stå på sig föranleder att man misstänker en fuling som de kör och hoppas att kunden inte har koll eller bestrider...

Jag avslutade mina affärer med Hertz 2015...
Det är väl lite samma som att många flygbolag alltid kategoriskt säger nej till EU ersättning i första försöket. Ibland går det igenom ("det är ändå någon annan som betalar"), och gör det inte det så kostar det inget. Och så länge "alla" hyrbolag beter sig på ungefär samma sätt så är det ju inte någon goodwill förlust heller.

Men det är en jävligt korrupt marknad.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen