Senaste nytt

Råd om ombokning vid försening

Hur gick det? Stockholmsflyget landade 18:12 enligt fr24.com och 18:17 enligt sas.se medan SK901 verkade kommit iväg i tid kl 18:35. 18 minuter känns lite i häftigaste laget men man vet aldrig... ;)

FR24 visar tider när plan lyfter and landar. Flygbolag visar gate tider. Därför det är skillnad.

Japp det vet jag - även om det ibland inte verkar stämma till 100%. Jag missade dock ett "ankom" mellan "och" och "18:17".

Med tanke på att @Voyageur inte postat något kanske det är så bra att han kom med SK901 för så många andra varianter över Atlanten tror jag inte finns från Köpenhamn så dags med undantag för några sena flyg från London Heathrow.

Puuuuh! Kastrup på 3 minuter :p

Landade 10 min innan angiven avgångstid. Crew på sas planet från Arlanda var exemplariska och bad alla sitta förutom vi 10 tal som hade kritiska connections.

Från kabindörr till gateagent mindre än 3 minuter mellan E gater och C gater samt passkontroll emellan! Tur att man har kondis!
Det bästa var när jag stannade helt andfådd vid gate agent som förstod att jag var från Sthlms planet helt plain and simple började rabbla amerikanska homeland security frågor om jag pqckat väskan själv osv:D blev smått komiskt medan jag fångade andan haha.

Uppe i sk901 nu och allt är finfint. Tack för alla råd och hjälp! Sjukt glad att kommit med denna flighten och slippa trassel på Kastrup!

1 times transfer til en USA-forbindelse er ren cliff-hanger? Jeg mistaenker that you must "like the kick"? :) Proev Tel Aviv naeste gang med 45 minutters transfer. That'll be something

1 times transfer til en USA-forbindelse er ren cliff-hanger? Jeg mistaenker that you must "like the kick"? :) Proev Tel Aviv naeste gang med 45 minutters transfer. That'll be something

Har man inte något kritiskt att göra när man kommer fram är det väl inga problem? Man blir ju omhändertagen och någonstans har flygbolagen sagt att tiden räcker.

Tänkte lägga in lite bilder som en enkel reserapport om gårdagens bravader! Alla är vi bekanta med SAS business men alltid kul med en säsongsuppdatering!

Slutsumma:
I överlag nöjd med SAS mjuka koncept. Trevlig crew med glimten i ögat. Uppskattar starkt SAS satsning på dryckesfronten! De egna drinkarna får ett plus i kanten, samt vinerna. Minus för C. H. Rose champagnen anno 2005 som inte var cuppa tea, rätt sur och trist eftersmak på tungan.

Maten överlag god, men portionerna på tok för små fortfarande! SAS måste uppdatera porslin, presentation och portions storlek! Alltid känt detta, men trodde faktiskt man hade ändrat detta sedan 1 år sedan jag senast reste med dem. Förrätten väldigt god men löjligt liten, två tuggor och that's it! Huvudrätten var väldigt god kyckling med tryffelpasta men de små varmrättstallrikarna har aldrig och kommer aldrig göra rättvisa för SAS. Är som att äta ur dockskåpsporslin :p måltid 2 som serverades strax innan landning lämnade mycket att önska..... Tror faktiskt detta är samma enkla rätt som serveras i plus. Varken estetiskt vackert eller gott för gommen med räkor, ett torrt salladsblad och hyvlad morot. Här kan man göra mycket bättre, tex en skandinavisk tapas tallrik av olika smaker eller en mer rejälare sallad.

Jag önskar och hoppas SAS en vacker dag kikar lite närmare på tex Qatar Airways och deras presentation. Samma med dryckesglasen till vin, små och trista, nu för tiden går det att få med en rejäl fot även ombord på flyg. Här kan Kosta boda eller rörstrand verkligen bygga på med koncept!

IMG_20190703_183801.jpg IMG_20190703_184652.jpg IMG_20190703_184659.jpg IMG_20190703_193342.jpg IMG_20190703_200712.jpg IMG_20190703_203351.jpg IMG_20190703_210629.jpg IMG_20190703_212823.jpg IMG_20190704_014309.jpg

Last edited:
Har man inte något kritiskt att göra när man kommer fram är det väl inga problem? Man blir ju omhändertagen och någonstans har flygbolagen sagt att tiden räcker.
Håller med! Jag aldrig kommit på tanken att springa på en flygplats (det gör jag i Hagaparken) utan hellre spenderat natten på Kastrup på SAS bekostnad och avnjutit härliga smörrebröd och dessutom fått 600 euro för besväret!

Undantaget från detta är om jag verkligen måste fram, tex om jag bara har 1 natt på resmålet.

Oavsett, tack för underhållande läsning @Voyageur :)

Toppen