Senaste nytt

Råd om ombokning vid försening

Voyageur

Medlem
Sitter på arlanda och ska med försenade 16.15 flyget till köpenhamn där jag har 1 timmes connection till SK901 mot New york. Just nu står det 16.35 som avgångstid med ett plan som 16.10 fortfarande inte är vid gaten. Om den tiden håller (vilket jag inte tror) har jag drygt 45min att hinna med planet i CPH. Men den tiden krymper nu allt mer.

Behöver fort lite kunskap och hjälp här om möjliga connections ifall ombokning blir aktuellt. Letat lite snabbt och hittar inget annat som kan avgå från köpenhamn eller arlanda idag och med ankomst ikväll till new york. Helst behöver jag komma till Newark då hotellbokning redan ligger där. Reser i Business.

17.00 nu. Fortfarande på marken.

Nu är det elfel också. Kommer missa connection med all sannolikhet.

Råd emottages snabbt!

Det är få flyg som går västerut på kvällen. Missar du flyget blir det troligen övernattning på Arlanda eller någon av de andra hubbarna.

Inget som går ikväll direkt nån mer. Utan då blir det imorgon som gäller.

Kliv av och be om ombokning till SK903 eller UA69 imorgon bitti? Eller chansa och i värsta fall ta en hotellnatt + SK909 imorgon.

Om du nu inte måste komma fram idag.

Vi kom iväg från Arlanda 1h försenade, uppe i luften nu. Tyvärr vet inte crew mycket om vad som händer, men det verkar som att vi är några stycken som ska med samma plan, så håller de den i 30 min så kanske det går.

Annars får det bli ombokning till kl 10.25 flyget med SAS till EWR. Antar att SAS fixar hotell och andra ev. nödvändiga kostnader för en övernattning?

Toppen