Senaste nytt

Råd önskas Seoul hotell vid flygplats

jisis

Medlem
Jag landar i Tokyo kl 15 den 11/4. Sen flyger jag hem från Seoul 13/4 kl 12 från ICN.
Jag hittar inga vettiga morgonflyg den 13 så tanken är att åka redan den 12 till Seoul.

Då har jag ett par alternativ, antingen komma fram 18.35 eller 22.20 till GMP. Sen tar jag ett hotell nära någon av flygplatserna och åker hem utan att ha sett stan. Jag kan ju hinna åka in och kanske se något, sova och sen direkt åka tillbaka till flygplatsen.
Åker jag sena flyger får jag några timmar mer i Tokyo istället. Det känns mera värt.

Men vad blir då enklast. Sova vid GMP och sen åka på morgonen till ICN eller åka direkt på kvällen till ICN?
 

Henrik_B

Medlem
Vet inte vad du har för budget, men Grand Hyatt Incheon är trevligt (byggnaden med Club Lounge) Tokyo är nog ett bättre val i övrigt.
 

fcx

Medlem
Det går ganska fort att ta sig mellan Seoul station och ICN med tåget, och det kostar nästan ingenting. Om du har flyg mitt på dagen är det inga problem att bo i stan och åka ut på morgonen.
 

jisis

Medlem
J
Det går ganska fort att ta sig mellan Seoul station och ICN med tåget, och det kostar nästan ingenting. Om du har flyg mitt på dagen är det inga problem att bo i stan och åka ut på morgonen.

Jag har ingen koll alls på stan. Är det vettigt vid Seoul station för att se sig lite om?
Kanske hinner med en vettig korean bbq
 

Jönsson

Medlem
J


Jag har ingen koll alls på stan. Är det vettigt vid Seoul station för att se sig lite om?
Kanske hinner med en vettig korean bbq
Det kan du göra men i så fall tror jag att det kan vara trevligare att därifrån ta metron till tex Myeongdong (två stationer). Där finns mer att se och bättre utbud.

När avgår flyget på morgonen?
 

jisis

Medlem
Jag kan även åka från Tokyo till Incheon på morgonen den 13e. Då går flyget 06.20 till 8.35.
Nackdelen är att jag inte ser något i Seoul men fördelen är att jag får lite längre i Tokyo.

Och jag kommer säkerligen vakna ganska tidigt på morgonen ändå
 

Jönsson

Medlem
Skulle nog ändå ta den där kvällen eller dagen i Seoul om du aldrig har varit där. Kan inte hålla med om att Tokyo på något vis skulle ha ett mervärde jämfört med Seoul. Seoul är en fascinerande stad som är värd en resa i sig. Men det är klart att om du anländer vid 22 så är det knappast värt det.
 

jisis

Medlem
Jag ska räkna lite på tider osv. Det försvinner ju lite i säkerhetskontroll också.
Åker jag dit tidigt på hemresedagen så slipper jag väl även gå ut landside och därmed lite mindre tid för administration
 
Toppen