Senaste nytt

Rättelse förbeställa måltid i Go på SAS långlinjer

ulagun

Medlem
Kanske en ickefråga men värt ett klargörande-
Ställde frågan på forumet för en tid sedan vad som ingår när man förbeställer bättre måltid i GO på SAS långlinjer.
Fick konkret svar svar med SAS info inkopierad att utöver måltiden ingick två valfria drycker.
Klart trevligt och prisvärt.
Var nu inne för att beställa två måltider på vår Toronto-Kastrup resa i april.
Kött/fisk/fågel m.m finns att beställa men intet om drycker.
Kontaktade SAS och fått snabbt och vänligt svar:

Hej Ulagun

Tack för ditt mejl.
Det är inkluderat endast en dryck när du köper till måltid, mineral och vanligt vatten är inkluderat som standard på Go biljetter.
Om det är nåt annat som du funderar över så är du alltid välkommen åter.
Med vänliga hälsningar,

Således de två dryckerna är borttagna, men till samma pris som tidigare.
Så tack men vi avstår.

Detta är en bagatell i det stora hela,
MEN
Tyvärr upplever jag det som ytterligare ett exempel på SAS allt mer begränsade servicenivå.
 

fred80

Medlem
Är det något de ändrat då senaste månaden? För när jag förbeställda i Januari en premium måltid New-York-Stockholm i Go, så fick jag två drycker att välja helt fritt så det blev en GT och Vin för min del.
 

ulagun

Medlem
Det är nog olika varje flight. SAS' besättning jobbar med tombola.

Instämmer.
Utmärkt exempel är max 3 drinkar i Plus på "semester destinationer"
Ibland nitiskt räknande och sträng tillrättavisning när man nått 3. Andra gånger helt fritt.

Gällande två drycker i samband med specialmat beställning gäller dock (som jag skrev)
För två månader sedan stod det 2 drycker ingår när man skulle beställa. Detta är numera helt borttaget.
Därav min förfrågan till SAS. Svaret är är klart och koncist. "Vatten ingår"

Troligtvis har denna förändring/försämring inte förankrats bland kabinpersonalen ännu, så blir nog som du skriver tombola ett tag framöver..
 

lucasd

Medlem
Hade resa från JFK-CPH häromdagen, två drycker och nötter fick vi fortfarande. Men brickorna var mindre än tidigare samma storlek som Go-bricken istället för de gamla plus-brickorna. Förrätten var borta för oss vet inte heller hur den hade fått plats som brickan var lastad. Knappt värt det längre.

Skulle tro att ktj blandat ihop det med beställning av specialmat som kostade pengar förut, men igen verkar vara kostnadsfritt?
 

Nanneboy

Medlem
Enligt https://www.sas.se/flyg-med-oss/tillaggstjanster/forbestall-maltider/

Våra premiummåltider är tillgängliga när du reser mellan Skandinavien och Asien eller Nordamerika. Varje måltid serveras med en förrätt, en efterrätt och två drycker som du väljer själv. Välj mellan fyra premiumrätter med fågel, fisk, grönsaker eller kött. Den första måltiden som serveras efter avgången kan beställas i förväg. Den måltid som serveras före landningen påverkas inte.

Märkligt att informationen är så spretande..
 
Toppen