Senaste nytt

Räknas det här som 6 enkelresor?

Time

Ny medlem
Hej tänkte åka runt lite i europa nu i sommar och under hösten. Och tänkte komma upp i eurobonus guld när jag är i farten :D

Jag har tänkt komma in genom att åka 40 enkelresor. Men vad räknas egentligen som "enkelresor"

Se exempel nedan, räknas det som 6 enkelresor? Om inte, hur räknar man? Tacksam för svar.

Om du är riktigt "desperat" så kanske du kan passa in ett stopp i Göteborg eller Frankfurt på vägen mellan Stockholm och Köpenhamn.
Jag sitter precis och räknar på om min nästa Londonresa ska ha en mellanlandning i New York eller ej... kul att ha hittat några likasinnade!

Om du är riktigt "desperat" så kanske du kan passa in ett stopp i Göteborg eller Frankfurt på vägen mellan Stockholm och Köpenhamn.

Officeilla routing för SAS pris mellan Kiruna och Amsterdam är:
  1. Kiruna-Stockholm-Amsterdam
  2. Kiruna-Stockholm-Köpenhamn-Amsterdam
  3. Kiruna-Stockholm-Oslo-Amsterdam

Biljetten är i grunden Stockholm-Amsterdam t/r + inrikesbiljett add-on(Kiruna-Stockholm t/r).
Därför routing via Göteborg är inte möjlig för denna pris.

Klart man ska åka Kiruna-Stockholm-Köpenhamn-Amsterdam...
Får man inte göra Kiruna-Stockholm-Oslo-Amsterdam?
Det blir lika många segment men fler poäng.

Härligt att man "får" åka så här. Nu ska jag fila på några bra resvägar, tack för bra och snabba svar ;)

Lufthansa säljer även biljetter från Kiruna till Amsterdam med följande routing möjligheter:

KRN-SK/LH/QI-GOT/STO/CPH-LH/OS/SN/BD/
LX-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/
CGN/NUE/MIL/VIE/BRU/LON-LH/OS/SN/BD/
LX-FRA/MUC/DUS/HAJ/CGN/VIE/BRU/LON/
ZRH/STR/BER/HAM/NUE/MIL-LH/OS/SN/BD/
LX-AMS*

eller

KRN-QI/SK/LH-CPH/STO/GOT-LX/BD/SN/OS/
LH-MIL/NUE/HAM/BER/STR/ZRH/LON/BRU/
VIE/CGN/HAJ/DUS/MUC/FRA-LX/BD/SN/OS/
LH-LON/BRU/VIE/MIL/NUE/CGN/HAJ/ZRH/
HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-LX/BD/SN/OS/
LH-AMS*

Det blir dock inte så många fler SAS flyg än om du flyger via Stockholm och Köpenhamn.

Gör inte Kiruna-flygen en mellanlanding i Umeå vissa årstider? Kanske kan du boka KRN-UME och UME-ARN separat och få ett segment mer på det sättet?

Toppen