Senaste nytt

Rädda mig från 23 timmar i ekonomiklass!

Får ni inte boka Premium Ekonomi? E-klass går att uppgradera till business och är nästan alltid billigare än Y/M. Om inte annat så kanske du kan bumpa till E mot fare diff, och sedan söka uppgradering med SKEBPoäng när I öppnas.

Jag ställde frågan specifik till chefen, men just denna resa var blankt nej tyvärr.

Under avdelningen lyxproblem ska företaget ha ett säljmöte i Panama i februari. Då vi är många som medverkar och mötet har "high visibility" internt, är det strikt Economy Class Only-policy på flygbiljetterna.
Eller bara bita ihop den här gången? Låter som att bolaget vill skicka ett tydligt budskap till andra inbjudna till mötet, och även om bolaget inte kommer betala för en uppgradering så kan det ses med oblida ögon iaf om någon då reser längre fram i kabinen då detta skulle gå stick i stäv med vad bolaget vill kommunicera.
Man kanske får välja sina fighter?
Mina €0.02...

Mina två förslag:
1. Köp en dyr ekonomibiljett och sedan uppgradera själv med cash.
2. Säg till chefen att du står för biljetten själv i utbyte mot att du får sem 1-2 dagar så pyntar du en egen businessbiljett och sedan tar lite semester med de dagarna du får av bolaget.

Eller bara bita ihop den här gången? Låter som att bolaget vill skicka ett tydligt budskap till andra inbjudna till mötet, och även om bolaget inte kommer betala för en uppgradering så kan det ses med oblida ögon iaf om någon då reser längre fram i kabinen då detta skulle gå stick i stäv med vad bolaget vill kommunicera.
Man kanske får välja sina fighter?
Mina €0.02...
Typ det jag tänkte genom hela läsningen också.
Hade min chef sagt till mig att det inte var en option att åka annat än ekonomi explicit vid en särskild resa så hade jag nog lyssnat...

Men det har ju hänt att resenärer blir uppgraderade av gate utan att de bett om det. Kan det inte "råka" hända även i detta fall? Då blir du ju tvungen att sitta längre fram?

Som andra skriver. Pick your fights. Den här skulle jag aldrig ta.

Var i stället glad för att V klass på Lufthansa åtminstone ger 50% av flugen sträcka till Eurobonus och att ditt EBG-kort ger dig en liten chans till uppgradering.

Tack för alla glada synpunkter! Får se hur jag går till väga. Det finns en bra poäng som många lagt fram, att välja sina strider. Vi får se hur det slutar..

Som info kan nämnas att jag blev erbjuden att uppgradera till Economy Extra för GBP195 FRA-PTY via Lufthansa hemsida (och GBP75 för anslutningen från ARN, till Business).

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen