Senaste nytt

Quiz: Testa dina flygkunskaper

9 av 13 missade kollisionsljusen, ICAO kod för Arlanda, 747ans namn och lufttryck, borde tagit 747ans namn, men som sagt kul frågor inte direkt hur många motorer typ...

13 av 13 men gissade på ”Huge Viking” (lät stor). :D

Som kuriosa hette SAS andra 747 Ivar Viking. Bilden tog jag på en resa från ARN-LPA när man flög med 747 på helgerna. De båda gånger jag flög till LPA köpte jag till platser i deras F klass. Det var häftigt med seating längst fram i nosen och baren på övre däck med fåtöljer. Denna bekvämlighet kommer man inte ens i närheten av på dagen flygningar till LPA.

3B7592E6-E441-4BD5-850A-446ACCC4F12B.jpeg

Tack för tips! Kanske ska @Nikje (eller moderator) lägga in en spoiler alert i första inlägget så att man inte (som jag) läser alla inlägg innan man tänkt klicka på länken.

Last edited:
Som kuriosa hette SAS andra 747 Ivar Viking. Bilden tog jag på en resa från ARN-LPA när man flög med 747 på helgerna. De båda gånger jag flög till LPA köpte jag till platser i deras F klass. Det var häftigt med seating längst fram i nosen och baren på övre däck med fåtöljer. Denna bekvämlighet kommer man inte ens i närheten av på dagen flygningar till LPA.

Visa bifogad bild 79310
Fick du åka till planet med bubblan på bilden? SAS svar på Lufthansas limousinservice.

Visa bifogad bild 79310
Vilket år? :rolleyes:

Tack för tips! Kanske ska @Nikje (eller moderator) lägga in en spoiler alert i första inlägget så att man inte (som jag) läser alla inlägg innan man tänk klicka på länken.
Förflutit mer än 60 minuter så jag kan inte ändra men jag anmälde första inlägget så inte fler "fuskar"..;)

Toppen