Senaste nytt

Qsuite - Qatar Airways nya business class

Jag förutsätter att det är för att du flyger med någon annan?

Flyger alltid med frugan i business och vi vill ha fönster plats. Därför söker vi alltid 2-3-2.

Detta förstår jag inte, du föredrar 2-3-2 över 1-2-1?

Japp, läs ovan :)

Däremot går Emirates A380 fint att flyga där är man placerad 1-2-1 då vi alltid flyger på natten från Dubai till Bangkok och Bangkok till Dubai på natten. Men dagtid vill vi ha fönsterplats i business och sitta bredvid varandra. Därför kommer vi aldrig flyga SAS business utan bara SAS plus.

• Gilla
Reactions: CJR
Mycket snyggt! Helt klart nånting nytt och spännande! Om de dessutom fortsätter förfina Catering i samband kan det bli riktigt bra.

Snygga säten men synd att Qatar flyger med dreamliner från Oslo, jag gillar inte det direkt eftersom config i business är 1-2-1. Därför väljer jag emirates som kör b777 med 2-3-2 config från Oslo. Hade Qatar flygit me b777 från Oslo så hade jag prövat dom men inte som läget är nu :)

Jeg er ikke enig - jeg har fløjet Emirates 777 i 2-3-2 og Qatar Airways 787 i 1-2-1 samt 777 i 2-2-2. Jeg syntes begge Qatar Airways konfigurationer er bedre end Emirates. Nu flyver Emirates A380 fra København, men videre til Filippinerne som jeg oftest flyver til er med 777. Derfor er det ikke Emirates jeg flyver med da jeg syntes 2-3-2 kabinen er markant mere "tight" end hvad Qatar Airways tilbyder.

Ser väldigt bra ut! Frågan blir ju nu om denna förbättring också kommer att innebära väsentligt högre priser och färre reor? Min gissning är att så blir fallet. Vad tror ni?

• Gilla
Reactions: Gus
Kolla @thepointsguy insta stores, verkar inte direkt så supertrångt som man kan tro, och han är inte direkt liten.

Det extra "sätet" som Qatarchefen sitter på finns väl där för att den som sitter bakom ska ha ett utrymme för fötterna (båda gubbarna sitter på extrasätet)

Precis, det betyder alltså att de sitter på en bänk o dinglar med benen åt sidan, fast de gör sitt bästa att dölja det för att ge intryck av en trevlig middag för fyra.
Sitter man på sin riktiga stol kan man inte se sin kompis mitt emot.

Toppen