Senaste nytt

QF497 2015-02-10 Sydney-Melbourne inställd

Detta var ju trevligt gjort av Radisson i Melbourne och Club Carlson:

"We have received your enquiry regarding Club Carlson points for the night of 11th Feb.

The hotel will return the points to you due to your involuntary flight cancellation.

Please be advised under normal circumstances Club Carlson points will be lost, however the hotel will me an exception for you due to your concierge status."

Poängen är redan tillbaka på kontot! Tackar!!

Tror faktiskt jag kommer återomsätta poängen i en natt till. Blir enormt stökigt annars imorgon. Vi får se...

Edit: Bokat och klart!

Last edited:
Tror faktiskt jag kommer återomsätta poängen i en natt till. Blir enormt stökigt annars imorgon. Vi får se...

Edit: Bokat och klart!
37 grader och "humid" (normalt är det torra somrar som gäller här) enligt väderleksrapporten imorgon. Drick vatten mellan champagneglasen ;)

Själv ska man ut på golfbanan...

37 grader tror jag på när jag ser det. Hittills har det inte varit någon sen eftermiddag/kväll utan tröjan över axlarna (ja, förutom i Cairns och nån dag i Perth då...). Men bring it on - har väntat på detta! Vattnet är på kylning i minibaren...

37 grader och "humid" (normalt är det torra somrar som gäller här) enligt väderleksrapporten imorgon. Drick vatten mellan champagneglasen ;)

Själv ska man ut på golfbanan...
Hur gick det med golfen idag?
Jag var på St Kilda Beach hela dagen och tyckte den ansträngningen räckte mer än väl...
+34 har jag lyckats uppmäta som mest.
Och det är ju ändå en respektingivande temperatur, får man väl tycka.

Hur gick det med golfen idag?
Jag var på St Kilda Beach hela dagen och tyckte den ansträngningen räckte mer än väl...
+34 har jag lyckats uppmäta som mest.
Och det är ju ändå en respektingivande temperatur, får man väl tycka.
Ja, det blev inga 37-- dock fuktigt så det blev en påfrestande runda. Men 18 hål på en fantastisk bana (Commonwealth) blev det.

Har varit en mycket dålig sommar hittills. Sämsta av de 6 somrarna jag upplevt här. Var i Tasmania för ett par veckor sedan och var 12 grader där nere...

Ja, det blev inga 37-- dock fuktigt så det blev en påfrestande runda. Men 18 hål på en fantastisk bana (Commonwealth) blev det.

Har varit en mycket dålig sommar hittills. Sämsta av de 6 somrarna jag upplevt här. Var i Tasmania för ett par veckor sedan och var 12 grader där nere...

Jo, det märktes att det var fuktigare i luften. Dock inget mot vad det var uppe i Cairns, tack och lov.

12 grader i Tasmanien! Galet...
Iofs när jag var var i Nya Zeeland för två år sedan var det typ dålig svensk sommar där. Fast det är ju ytterligare lite mer söderut (Dunedin på sydön).

Får se hur det blir i Perth tor-lör...

Mitt femte besök i Australien sedan 2001 och jag måste nog säga att jag aldrig har haft sån otur med vädret.

Toppen