Senaste nytt

Qatar lounge Bangkok

squeezen

Medlem
Enligt OW-reglerna måste alla medlemsbolag ge tillträde till Businesslounger till alla OWS, och till Firstlounger till alla OWE, som flyger på OW-metal.
Men ibland kringgås regeln genom att branda loungerna som något annat än Business/First.
Jag flyger från BKK med AY om någon vecka, får prova då...
Exakt, qatar har i Doha en business class lounge för egna och andra program, sen även en ”first class lounge” jämte där, vilken är katastrof och liten.

Till egna business resenär ges Al Mourjan lounge accessoch till egna Al Safwa First class lounge.

T.ex är al mourjan milvis bättre än deras standard ”first class” som OW och privilege club har access.

Jag har pratat om detta med dem flera ggr. Jag har platinum i qatars program och reser mest economy då det är bolagspolicy. Vilket gör att efter 20 longhaul så har jag access till den kassa first class loungen. Medan en-gång-per-år resandes pensionärer på väg till thailand i business har full access.

Det är tydligt att qatar satsar på kabinklass över lojalitet.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Lite OT men måste fråga. Som OneWorld Emerald kommer jag utan problem in i First Loungerna i London, HongKong, Tokyo t.ex. oavsett bokningsklass. I Doha tvärnej, hänvisas till den First Loungen som egentligen ingen rekommenderar. Om jag har motsvarande Emerald-nivå i Qatars FFP, kommer jag då in i First Loungen i HongKong t.ex även med eco/biz biljett?
 

pep

Medlem
Lite OT men måste fråga. Som OneWorld Emerald kommer jag utan problem in i First Loungerna i London, HongKong, Tokyo t.ex. oavsett bokningsklass. I Doha tvärnej, hänvisas till den First Loungen som egentligen ingen rekommenderar. Om jag har motsvarande Emerald-nivå i Qatars FFP, kommer jag då in i First Loungen i HongKong t.ex även med eco/biz biljett?
Ja! Jeg har Platinum i Privilege Club (QRs FFP-program) og udnytter det skamløst i alle HKG-OW loungerne
 
Toppen