Senaste nytt

Qatar från Arlanda

Ricci

Medlem
Jag bokade precis en resa med resa QR nyårsafton och har helt glömt vilken lounge de använder..
Har de samma "mindre bra lounge" kvar eller har den uppdaterats?
 

Tomas E

Medlem
Jag bokade precis en resa med resa QR nyårsafton och har helt glömt vilken lounge de använder..
Har de samma "mindre bra lounge" kvar eller har den uppdaterats?
Det finns väl inte så många kontraktslounger utöver Norrsken att välja på, om man är på terminal 5? ;) Det kan definitivt beskrivas som en "mindre bra lounge". Hoppas du har Amex Plat...
 

Ricci

Medlem
Det finns väl inte så många kontraktslounger utöver Norrsken att välja på, om man är på terminal 5? ;) Det kan definitivt beskrivas som en "mindre bra lounge". Hoppas du har Amex Plat...
Aj, Norrsken är en av de där "mindre bra loungerna" .....förstås..
När jag åkte med QR förra gången från ARN hade de en lounge till strax till höger efter rulltrappan (efter passpolisen).
Är den kvar och har den blivit bättre efter Corona?
 

mha321

Medlem
Aj, Norrsken är en av de där "mindre bra loungerna" .....förstås..
När jag åkte med QR förra gången från ARN hade de en lounge till strax till höger efter rulltrappan (efter passpolisen).
Är den kvar och har den blivit bättre efter Corona?
Den finns inte kvar.
 

Tomas E

Medlem
Aj, Norrsken är en av de där "mindre bra loungerna" .....förstås..
När jag åkte med QR förra gången från ARN hade de en lounge till strax till höger efter rulltrappan (efter passpolisen).
Är den kvar och har den blivit bättre efter Corona?
Finns inte kvar. Citerar mig själv från en annan tråd.
Nej, den stängde var faktiskt några månader tidigare, vid årsskiftet 2019/20. Det bör ha varit p.g.a. utbyggnaden av F-piren - som väl sedermera stannat av? Så lokalen finns inte kvar i dåvarande form. Men i övrigt håller jag med, det finns inte längre någon lounge i pir F (eller för den delen i den lilla icke-Schengen-delen av pir D).
Det finns f.ö. inga lounger i någon icke-Schengen-del av Arlanda. Det enda "nya" på loungefronten i terminal 5 är att den f.d. SAS inrikesloungen i f.d. terminal 4, har öppnat som en Menzies-lounge. Den var alkoholfri vid senaste BC-rapporten och ligger ungefär så långt från pir F som man kan komma i den utökade terminal 5.
 

Ricci

Medlem
Tackar för alla svar, dock väcker det tankar att ni säger att det blivit sämre med lounger..
Skall förstås diskuteras i en annan tråd.
 

Ricci

Medlem
Bara en snabb check, reser med Finnair/QR imorgon till DOH och loungen är fortfarande "loungen som gud glömde" på Arlanda dvs Norrsken?
 
Toppen