Senaste nytt

Qatar flyger A350 till Stockholm med Q Suite från oktober 2018

Det fanns i alla fall en sådan. Åkte med den för ca 10 år sedan mellan DOH och KUL. Blev uppgraderad till fr. Business till FIRST ombord, det var mitt krav för att släppa våra platser till en arabisk familj som ville sitta i linje 2+2. Vi fick frågan om vi ville byta och flytta länger baks till ett para lediga platser. Jag kontrade och sa, ni har ju lediga platser i FIRST... ;)

Efter lite dividerande kom kabinchefen och sa "Mr and Mrs XXX, we are pleased to offer you a upgrade if you choose to leave your seats for that family..." Med ett brett leende :) accepterade vi.
Snyggt hanterat av bolaget, man "kan" ju inte vägra att flytta måste ju lyda Cabin crews instructions men å andra sidan vill bolaget inte tvinga C pax o flytta på sig.

Synd att nästa resa är med Emirates jag håller nog Qatar snäppet högre.....

A330-300 är dock ett annat flygplan än A350-900. Det finns inga A350-900 med 2-2-2 i business hos QR. Bara A359 med fantastiskt bra kabin och A359 med helt makalöst bra kabin.

Ja, precis som jag skriv tidigare i första inlägget så har alla 350-1k QSute.

Vad är detta för plan då, förlåt jag frågar då jag inte är expert på just detta:
https://www.qatarairways.com/content/dam/documents/fleet/Airbus-A350-339-seater.pdf
Det finns inga A350-300, lägsta är -900 då planerade -800 aldrig kom i produktion. Dessutom är det 2-2-2 i business.

EDIT: Ahh 339 seater. Det verkar uppenbarligen vara så att dom har konfigurerar någon eller några A359 med 2-2-2.

Last edited:
Det finns inga A350-300
Exakt. Men jag fokuserade inte så mycket på filnamnet, det kan ju vara något som Qatar har hittat på, fokuserade mest på att filen låg under sektionen A350-900 på deras egen hemsida. Men som jag skrev tidigare så är jag inte expert på detta så låter det vara osagt varför filen ligger där.

Ja, precis som jag skriv tidigare i första inlägget så har alla 350-1k QSute.

Vad är detta för plan då, förlåt jag frågar då jag inte är expert på just detta:
https://www.qatarairways.com/content/dam/documents/fleet/Airbus-A350-339-seater.pdf
Verkar jävligt skumt, kanske nån enstaka udda fågel. Flugit massor med qatar för 3-5 år sedan (40 legs om åtet) och aldrig sett eller hört om denna... kanske leverans 1 eller 2 av plan typ eller om de tagit nån annans plats i leverans kön pga det ändå är en väldigt bra och snål maskin

Toppen