Senaste nytt

Qatar eller Emirates kampanj i business?

D

Deleted member 30163

Guest
Okej, hur är ”vanlig” business på Qatar jämfört med q suites? Är det värt att ta sig via Frankfurt eller nåt? Det är ju ändå 6 timmar. Vi kommer ha suites DOH-MLE
Som jag skrev tidigare så gillar jag verkligen deras A350-900 utan Q-Suite, för en kortare resa ner till DOH så lägger jag mig iaf. inte ner och sover, framförallt inte nu då det bara är en flight från ARN vid 15-tiden.

Deras tidigare business, ganska vanlig på B777 är ju 2-2-2 och den är jag inget stort fan av. Men deras nya business med 1-2-1 är trevlig.
Såhär ser baren ut, det är inte min bild men beskriver hur luftigt det blir med 1-2-1 config
JDL-BAR.jpg
 

Matore

Medlem
Låter ju bra :) Mjukvara service mat etc är samma oavsett flygplanstyp alltså?
Min referensram är:
LH F - superduper
SQ F gamla suites dubbelsäng - mäktig upplevelse
SQ F 777- kanon
SQ C A380 - ok
Asiana suites - trevligt
TK nya C på 787- nja, lite trångt
Har bara rest award så nu när man ska betala fullpris för en C blir man ju lite kräsen.... :)
Hur är Emirates business från ARN förresten jämfört med Qatar?
 

Flyer722

Medlem
Låter ju bra :) Mjukvara service mat etc är samma oavsett flygplanstyp alltså?
Min referensram är:
LH F - superduper
SQ F gamla suites dubbelsäng - mäktig upplevelse
SQ F 777- kanon
SQ C A380 - ok
Asiana suites - trevligt
TK nya C på 787- nja, lite trångt
Har bara rest award så nu när man ska betala fullpris för en C blir man ju lite kräsen.... :)
Hur är Emirates business från ARN förresten jämfört med Qatar?
Inte på samma nivå som Qatar. Bästa business alternativet från Stockholm Arlanda är Qatar.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Hur är Emirates business från ARN förresten jämfört med Qatar?
Går inte att jämföra. precis som @JonW säger är det 2-3-2 och ganska gamal business. Inte alls lika trevligt som Qatars Airbus 350-900
Jag är kanske lite ovanlig men jag gillar verkligen inte Emirates fake-guld style. Det känns mest plastigt. Absolut deras 380 i First med dusch är ju inte fel.. Diskussionen om 380 är ju dock ett helt ämne i sig själv :)
 

Matore

Medlem
Lutar åt att boka q suites.
jag är ju en trogen Star A FF och helt novis på Oneworld.
Nåt jag ska tänka på vad gäller poäng medlemsskap etc som ger oss nåt extra när jag bokar? Kommer nog inte flyga så mycket OW framöver men denna bokning ger väl ca 17.000, är det nåt jag kan använda på annat än flyg med bra värde?
 

nissefalk

Medlem
Kommer nog inte flyga så mycket OW framöver men denna bokning ger väl ca 17.000, är det nåt jag kan använda på annat än flyg med bra värde?

Det blir tyvärr inte så mycket miles, samlar du med British Airways så får du ca 12,300 Avios per person och med Qatar Airways 12,328 Qmiles alt 17,258 beroende på bokningsklass (R ger det första D eller I det andra)

En ekonomi Arlanda till London ToR kostar 22,000 Avios med British Airways eller 25,000 Qmiles om man bokar British Airways via Qatar qmiles så du får nog fundera på vilken av BA eller Qatar du kommer att flyga med igen innan du får ihop några miles som blir något sånär användbart.
 

Tomas E

Medlem
En ekonomi Arlanda till London ToR kostar 22,000 Avios med British Airways eller 25,000 Qmiles om man bokar British Airways via Qatar qmiles så du får nog fundera på vilken av BA eller Qatar du kommer att flyga med igen innan du får ihop några miles som blir något sånär användbart.
Nej, ARN-LHR i ekonomiklass med BA kostar 15 000 Avios t.o.r. peak season och 13 000 Avios off-peak! I business är motsvarande siffror 30 000 peak och 25 500 off-peak. Dessutom finns en glidande skala där man kan delbetala med pengar, så man kan även hitta en användning av mindre Avios-belopp om man mot förmodan inte tjänar in fler framöver. Se till att ha minst en Avios-transaktion var tredje år så går de inte ur tiden.
Se t.ex. denna sammanställda Avios-prislista hos Head for Points: Full table of all British Airways Avios points pricing
 
Toppen