Senaste nytt

Qatar eller Emirates kampanj i business?

ok vi ska åka i februari, hur kan jag se vilka avgångar från ARN som har sviterna? infon i länken ovan stämmer inte...

Nja det är lite lurigt, om bara ett segment har Qsuites så står det Q, betyder inte att alla har det.
Vet nån om det överhuvudtaget finns avgångar till från Stockholm som har Qsuites?
Det har du rätt i. Jag har faktiskt inte brytt mig så mycket från ARN då det är en ganska kort resa till DOH.

Jag har aldrig fått åka Q-suite från ARN, men jag har alltid åkt den sena flighten, 21.15 eller 21.45 Det har alltid varit 350-900, sedan 2017 då jag började åka Qatar. Däremot har det nästan alltid varit Q-Suite från DOH dit jag rest. Nu är det väl bara 15.xx flighten som går.

Qatars kundtjänst är ju inte mycket att hurra för, men jag skulle höra av mig om det är en "shoestopper" så att säga för dig. Det är ju inte jättemånga andra som har First från ARN heller.

ok vi ska åka i februari, hur kan jag se vilka avgångar från ARN som har sviterna? infon i länken ovan stämmer inte...
som jag sa innan är ju sannolikheten väldigt låg att man skulle köra 350-900 med q-suite från ARN då det är nytt. Kanske från CPH. Du kan se om det är en 350-900 genom att klicka på "flight details"

som jag sa innan är ju sannolikheten väldigt låg att man skulle köra 350-900 med q-suite från ARN då det är nytt. Kanske från CPH. Du kan se om det är en 350-900 genom att klicka på "flight details"
Chansen bör vara lika stor om du åker från Arlanda eller Kastrup då båda flygs med A350-900.

När du har bokat och närmar sig avfärd så kan du kolla om du har qsuites på seatmap, om inte så bokar du till en annan avgång. Obegränsade ändringar med Qatar.

Vad baserar du det på? Jag jobbar inte på Qatar Airways tyvärr.

Vad baserar du det på? Jag jobbar inte på Qatar Airways tyvärr.
Den riktiga frågan är vad DU baserar det på? Innan när Kastrup trafikerades med B777 och Arlanda med B787 så var det såklart större chans att få qsuites genom Köpenhamn. Men nu? Båda trafikeras av A350-900.

Jobbar inte heller på Qatar Airways......

Det har du rätt i. Jag har faktiskt inte brytt mig så mycket från ARN då det är en ganska kort resa till DOH.

Jag har aldrig fått åka Q-suite från ARN, men jag har alltid åkt den sena flighten, 21.15 eller 21.45 Det har alltid varit 350-900, sedan 2017 då jag började åka Qatar. Däremot har det nästan alltid varit Q-Suite från DOH dit jag rest. Nu är det väl bara 15.xx flighten som går.

Qatars kundtjänst är ju inte mycket att hurra för, men jag skulle höra av mig om det är en "shoestopper" så att säga för dig. Det är ju inte jättemånga andra som har First från ARN heller.
Okej, hur är ”vanlig” business på Qatar jämfört med q suites? Är det värt att ta sig via Frankfurt eller nåt? Det är ju ändå 6 timmar. Vi kommer ha suites DOH-MLE

Okej, hur är ”vanlig” business på Qatar jämfört med q suites? Är det värt att ta sig via Frankfurt eller nåt? Det är ju ändå 6 timmar. Vi kommer ha suites DOH-MLE
Jag kan bara beskriva deras Dreamliner och A350 utan Suites och det är bland det bästa jag har testat. Mat och dryck suveränt.

Det är väldigt sällan jag ser bra priser via FRA/LHR det är nästa alltid direkt från ARN eller ibland via HEL/OSL/CPH.

Toppen