Senaste nytt

Qatar economy vs Lufthansa?

pep

Medlem
Nu är det Eco vi snackar om och då är iaf min filosofi att det främst gäller att bara komma fram. ...
Modsat min filosofi: Economy er undervurderet; forvent kun lidt men bliv glaedelig overrasket over de smaa sejre! Ofte sker der smaa, positive mirakler (3 seats in a row, additional meals, drinks ad libitum, meet funny people, etc.), og man er bedre connected med det virkelige liv. Sidder man i en Q-suite er man totalt isoleret..?
Mht. LH Premium Economy har jeg daarlige erfaringer med meget haarde saeder og armlaen der ikke kan slåes op. Men OK, give it a try, selv om det koster nogle tusindlapper mere...the winner takes it all...
Swiss: Jeg faar aldrig nok at spise paa deres long distances. Dog har de prosecco med paa economy, men man er nødt til at spørge og de løber hurtigt tør...
Hvis mad og drikke er det vigtigste er det nok ET og TK man bør vælge - her kan selv QR ikke vaere med, blot fordi de serverer Cava i economy...
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

pep

Medlem
Generelt: Undgå PE/Eco+, det er et uløseligt dilemma der tenderer til at være MEGET economy og MEGET LIDT business. Lidt som at sætte sig eller sidde mellem to stole. Bedre at spare ind til benet på ægte eco og "spare op" til en rigtig C-class hvis du engang får råd. PE er hverken fugl eller fisk...det stresser yderligere at man har betalt for et produkt som ikke (sjældent) er det værd...som at sidde alene og drikke Heineken og derved tro "at man er noget"...
PS. Hvad er en transportresa? Er det en rejse som ikke må/kan nydes?
 

JacobGBG

Medlem
Generelt: Undgå PE/Eco+, det er et uløseligt dilemma der tenderer til at være MEGET economy og MEGET LIDT business. Lidt som at sætte sig eller sidde mellem to stole. Bedre at spare ind til benet på ægte eco og "spare op" til en rigtig C-class hvis du engang får råd. PE er hverken fugl eller fisk...det stresser yderligere at man har betalt for et produkt som ikke (sjældent) er det værd...som at sidde alene og drikke Heineken og derved tro "at man er noget"...
PS. Hvad er en transportresa? Er det en rejse som ikke må/kan nydes?

Som en generell riktlinje så är väl detta inte fel, men varje individuella fall måste omvärderas utifrån pris. Varje klass kan ha bra deals frikopplat från andra. I många fall när det gäller kreditering mot EB t.ex. så är det liten eller ingen skillnad på Premium Eco och Business.
 

LarsCph

Medlem
Generelt: Undgå PE/Eco+, det er et uløseligt dilemma der tenderer til at være MEGET economy og MEGET LIDT business. Lidt som at sætte sig eller sidde mellem to stole. Bedre at spare ind til benet på ægte eco og "spare op" til en rigtig C-class hvis du engang får råd. PE er hverken fugl eller fisk...

Én undtagelse jeg har fundet er hvis man skal på en rute med SAS hvor de flyver med A321LR (f.x. Boson, Washington) der er SAS Plus seatingen ganske fin med meget bedre stole og plads end SAS Go (man sidder 2-2 i Plus i stedet for 3-3 i Go). Til gengæld er pladsen i Business på samme fly ikke specielt godt, hvis man sidder på 2-2 rækkerne, foruden at de har lie-flat - men service og servering er der (heldigvis) stor forskel i. Her ville jeg med mindre merprisen for business var meget lille booke SAS Plus på en dagtur hvor jeg ikke har brug for at sove og ikke business som jeg ellers plejer på 6+ timers rejser.
 

NyfikenGrau

Medlem
Economy får det blii då, det är en transportresa. Saknar LH och Swiss companion offers 2020-2022 :)

Men vilket bolag? Economy var det väl klart utifrån frågeställningen att det skulle bli :)


Angående PE: Jag tycker man missar poängen med Premium Economy om man resonerar utifrån att det inte är tillräckligt komfortabelt att betala tillägg för.
För oss som varken badar i poäng eller pengar, så är PE ibland det enda rimliga sättet att helt enkelt slippa lida på en mycket lång flygresa (11+ timmar) utan att våldsamt spräcka resbudgeten.

Meningen med PE är alltså att slippa lida, slippa komma fram helt mosad till resmålet, kunna köra en hyrbil åtminstone några timmar efter ankomst, eller vad det nu handlar om. Meningen med PE är INTE att NJUTA av själva resan, som man kan göra med business. Så ser jag det i alla fall.
 

Flyer722

Medlem
Ett tillägg är att om du är ute efter nödutgångsraden så kan du välja dessa vid check in hos lufthansa och om du nu väljer att checka in tidigt så kommer du med 99% säkerhet få en plats. Men hos qatar så kommer dessa platser kosta även efter incheck.
 
  • Gilla
Reactions: pep

Jannes

Medlem
Tack för tipsen, finns ju Ethiopian också, bra restid och rimlig businness priser. Någon som provat LH eller Swiss PE ?
LH PE FRA-JNB i "gamla kabinen" på en 747-400.
Är man normallång så är sätet säkerligen okej, jag som är 190+ så kunde inte sova ordentligt alls då jag inte fick någon bra position. På resan tillbaka så fick jag aisle-seat 24G och tomt brevid, så då kunde jag sätta mig lite på tvären som hjälpte. Sätet kändes dessutom väldigt halt, så när man lägger ryggstödet ner och fotstödet upp så gled man sakta men säkert ner för sätet.
På dagsflygning fungerar det dock, och även på nattflyg så är det helt klart en förbättring över Economy.
A/C och H/K säten på första raden har massor med benutrymme pga exit row, så sikta på dem. D-G sätena vid första PE raden känns som de har mindre fotutrymme pga väggen framför är så nära, och hela den raden har skärmarna på en arm som viks fram då det inte finns ett säte framför.

Maten var "okej", men lite lyxigare presentation än Economy.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen