Senaste nytt

Qatar beställer fler Airbus A321LR, med nytt business class säte

Alf

Medlem
Ursäkta men hur vet du att Qatar betalar mindr än andra flygbolag ?? Källa !
Hur kan du tro att man kan ange någon källa till detta. Det är ju affärshemligheter och inte någon offentlig upphandling. Men har man lite affärskunskap vet man väl att antalet enheter man köper påverkar priset och det är väl en säker källa om något. Sunt förnuft och livserfarenhet är nog en av de bästa källorna.
 

Homer

Medlem
Dålig stämning tydligen


Qatar Airways hit back with the first official images of jets grounded by its national regulator in a bid to keep the spotlight on technical matters after Airbus accused the state-owned airline of engineering the dispute to obtain compensation.

Akbar Al Baker, Qatar Airways’ outspoken chief executive, has waged an increasingly bitter campaign in public against Airbus over the surface problems.

The aerospace group has consistently maintained that the surface-degradation issues are non-structural, an assessment that has been backed by the EU Aviation Safety Agency.

Other A350 customers have identified similar, although less severe, issues, according to people familiar with the matter. No other airline has grounded their planes.



Qatar releases video of scarred jets in Airbus dispute | Reuters

Airbus (AIR) Accuses Qatar Airways of Engineering A350 Grounding - Bloomberg
 

Mikeswede

Medlem
Hur kan du tro att man kan ange någon källa till detta. Det är ju affärshemligheter och inte någon offentlig upphandling. Men har man lite affärskunskap vet man väl att antalet enheter man köper påverkar priset och det är väl en säker källa om något. Sunt förnuft och livserfarenhet är nog en av de bästa källorna.
Jag anser att eftersom vi inte vet utan gissar baserat på vissa parametrar tycker jag att man skall vara försiktig med sådana kommentarer. Kunde ju inte veta att du(ni) är sådana affärsexperter med en extrem livserfarenhet. Själv har man ju bara jobbat med försäljning i 30 år. End of discussion från min sida och stay safe.
 
Toppen