Senaste nytt

Qatar Airways utökar från Arlanda

doc

Medlem
Det låter bra. Det var inte kul att försöka sova i den nya kabinen på A332 om jag ska vara ärlig. Hade hellre tagit dagflygning på A332 och nattflygning med B788. Bäst blir det såklart med B788 på båda flighterna.
 

Matsson

Medlem
Tidtabellen ARN-MLE blir rejält förbättrad, speciellt hem. Lämna hotellet på morgonen och är på ARN på aftonen. Detta blir vårt första val på korta (1vecka)
dykutflykter.
 

Jacob

Medlem
Från 25 oktober 2015 kommer även kvällsflygen att trafikeras med 787-8 meddelar Airline Route.
Fick detta bekräftat av Qatar Airways när jag var i Doha i veckan (även personer från Nordenkontoret var på plats), dock fick jag uppfattningen att de skulle börja med Dreamlinern på alla Stockholmsavgångar betydligt tidigare än så, om inte omgående vid start.
 

niksal

Medlem
Fick detta bekräftat av Qatar Airways när jag var i Doha i veckan (även personer från Nordenkontoret var på plats), dock fick jag uppfattningen att de skulle börja med Dreamlinern på alla Stockholmsavgångar betydligt tidigare än så, om inte omgående vid start.

Fick du höra något om rutt till Helsingfors?
 

Mr.T

Medlem
Fick detta bekräftat av Qatar Airways när jag var i Doha i veckan (även personer från Nordenkontoret var på plats), dock fick jag uppfattningen att de skulle börja med Dreamlinern på alla Stockholmsavgångar betydligt tidigare än så, om inte omgående vid start.

När du säger betydligt tidigare vilken slags tidsram pratar vi? April?
 

Jacob

Medlem
När du säger betydligt tidigare vilken slags tidsram pratar vi? April?
Jag kan ha fel, det var fokus på rätt mycket annat där nere, men att Dreamlinern skulle komma först i november låter lite längre bort än den uppfattning jag fick, men jag kan så klart ha fel. Får kolla med Qatar Airways i så fall, om det finns något datum de kan bekräfta.
 

Jacob

Medlem
Fick svar från Qatar Airways och det är hösten som gäller, dock ett något tidigare datum än vad som nämnts här, 18 oktober 2015 blir det Dreamlinern på den andra avgången från Stockholm istället för Airbus A330.

Sedan är det nio månader kvar och det kan förstås hända en hel del under den tiden.
 

jonasn

Ny medlem
Jag har bokat biljetter arn-doh-hkt den 6/4 med avgång 22:25. Fick mail idag om att min flygning hade ändrats, dreamliner både dit och hem istället för A330 som det var när jag bokade för nån månad sedan.
 
Toppen