Senaste nytt

Qatar Airways underbara business class i Boeing 787 Dreamliner

Sofia

Medlem
En alltigenom perfekt flygning med ett underbart plan och riktigt bra service. Efter en sån här upplevelse är man inte det minsta sugen på att flyga ekonomiklass igen, vet inte vad som skulle kunna bota en så kraftig släng av businessclasssyndromet faktiskt ;) För lite bilder - se min reserapport på Forumet, To Bali and…

Tack för en bra recension! Jag ser fram emot min nästa resa med Qatar's business class i april. Jag har dock en fråga angående transithotellvistelsen i Doha som jag också kommer få pga lång stopover på vägen hem. Hur funkar det, förväntas man gå direkt till den där disken för att åka till hotellet eller går man dit när man själv vill (t ex efter en trevlig frukost i loungen)? Och hur funkar det när man ska tillbaka till flygplatsen, jag vill ju även då tillbringa lite tid i den fina loungen och särskilt den här gången eftersom jag kommer resa med familjen som inte har flugit business tidigare och gärna vill hänga lite i loungen. Toppen om du orkar svara på dessa frågor! Tack på förhand!

Tack för en bra recension! Jag ser fram emot min nästa resa med Qatar's business class i april. Jag har dock en fråga angående transithotellvistelsen i Doha som jag också kommer få pga lång stopover på vägen hem. Hur funkar det, förväntas man gå direkt till den där disken för att åka till hotellet eller går man dit när man själv vill (t ex efter en trevlig frukost i loungen)? Och hur funkar det när man ska tillbaka till flygplatsen, jag vill ju även då tillbringa lite tid i den fina loungen och särskilt den här gången eftersom jag kommer resa med familjen som inte har flugit business tidigare och gärna vill hänga lite i loungen. Toppen om du orkar svara på dessa frågor! Tack på förhand!

För att få hotel accommodation måste du "ansöka" om detta hos Qatar. http://www.qatarairways.com/global/en/transit-accommodation.page . Du får hotellbokningen med refnr på din mail. När du landar besöker du disken "accommodations". Hittar du inte, fråga! Där får du en hotellvoucher som du visar passkontrollen samt hotellet. Du får transfer både dit och hem från hotellet. Jag skulle rekommendera ca 2 kanske 3 timmar i loungen, men det är min åsikt :)

Tusen tack för svar! Jag har redan fått ok på hotellet från Qatar, men funderar på om jag själv "avgör" när jag åker dit och därifrån. Dvs vi är en familj på 5 personer som landar typ 5.00 på morgonen i Doha. Är det "ok" att gå till loungen och äta frukost och sedan dyka upp efter någon timme för att åka till hotellet tro? Det borde ju vara så att vi är så många att vi får en egen bil/van men ändå vill ju inte bli efterlysta för att vi inte dykar upp vid trnasitdisken "i tid"...!! :) Och vi kommer ju vilja ha ett par timmar i loungen innan vi sätter oss på planet till Stockholm också så det är ju samma i den änden. :D

Tusen tack för svar! Jag har redan fått ok på hotellet från Qatar, men funderar på om jag själv "avgör" när jag åker dit och därifrån. Dvs vi är en familj på 5 personer som landar typ 5.00 på morgonen i Doha. Är det "ok" att gå till loungen och äta frukost och sedan dyka upp efter någon timme för att åka till hotellet tro? Det borde ju vara så att vi är så många att vi får en egen bil/van men ändå vill ju inte bli efterlysta för att vi inte dykar upp vid trnasitdisken "i tid"...!! :) Och vi kommer ju vilja ha ett par timmar i loungen innan vi sätter oss på planet till Stockholm också så det är ju samma i den änden. :D

Du får åka dit när du vill. Du kan tom välja att inte åka alls.

Aha toppen, då kan vi gå och äta frukost i lugn och ro och sedan dyka upp när vi tycker det är lagom. Vi har 8.15 i Doha så lär vilja åka till hotellet men det är bra att veta att det är ok att styra själv (det borde det ju vara iofs men ändå). :)
Tack!

Har en liknande bokning i september, skulle dock vilja ta mig ut istället för att slagga på hotell. Finns det något poolområde någonstans lätt tillgängligt?

Toppen