Senaste nytt

Qatar Airways till Kuala Lumpur

Feuillade

Ny medlem
Grattis till en riktigt trevlig bokning - njut! Jag upplevde ingen större skillnad i luften, men lite roligt vid start att sitta baklänges. A- och K-sätena är också närmare fönstret, om man föredrar det, även om det kan kännas lite trångt att kliva in i sin Suite. Jag hade 1K i deras A350-1000, och 7A i deras A350-900.

När jag hade plats 7A gick ekonomipassagerare förbi vid boarding, så inte lika rofyllt då, men därefter var det väldigt lugnt. Vid 1K hade jag lugnare boarding och närmare till toaletten, men det var lite mer spring i den kabinen under flygningen.
 

vonschnork

Medlem
Grattis till en riktigt trevlig bokning - njut! Jag upplevde ingen större skillnad i luften, men lite roligt vid start att sitta baklänges. A- och K-sätena är också närmare fönstret, om man föredrar det, även om det kan kännas lite trångt att kliva in i sin Suite. Jag hade 1K i deras A350-1000, och 7A i deras A350-900.

När jag hade plats 7A gick ekonomipassagerare förbi vid boarding, så inte lika rofyllt då, men därefter var det väldigt lugnt. Vid 1K hade jag lugnare boarding och närmare till toaletten, men det var lite mer spring i den kabinen under flygningen.
Tack, väldigt nöjd! Tack för din input, mycket uppskattat=)
 

vonschnork

Medlem
Var man tvungen att ringa för att få det "lägre" priset ?
Inte för det lägre priset, men för att säkerställa 4x miles. Det var något om att de skulle registrera mig på något sätt som jag inte lyckats göra själv på deras hemsida (trots att jag uppfyllde kraven för Cyber offer och var inloggad fick jag inte upp rätt Qmiles reward för resan).
Själva biljetten köpte jag på FlygCity (via Momondo) för att hitta billigaste möjliga, samtidigt som jag hade Privilege Club på luren så det inte blev något tokigt med bokningen. De nämnde något på bruten engelska om "published och un-published fares" och att det var därför jag kunde boka för några tusenlappar billgare via Momondo. Är ju lite av en novis så hängde inte riktigt med, men känns bra med bokningen =)
 

pep

Medlem
Inte för det lägre priset, men för att säkerställa 4x miles. Det var något om att de skulle registrera mig på något sätt som jag inte lyckats göra själv på deras hemsida (trots att jag uppfyllde kraven för Cyber offer och var inloggad fick jag inte upp rätt Qmiles reward för resan)...
Jeg har altid faaet disse extra kampagnemiles 2, 3, 4 x basic-miles.Man skal blot vaere registreret og det har i den seneste tid vaeret mere vanskeligt efter deres hjemmeside blev lavet om i marts, idet disse nye links ikke fungerer ordentligt. Jeg maatte maile til dem for at vaere sikker paa at jeg var "registreret". Selv om alle elsker at hade Priv. Club maa man sige man faar mange Qmiles hvis man napper kampagnerne og booker i den afsatte, begraensede tid. Betingelserne er ofte ret snaevre, men hvis man goer det korrekt, saa vaelter miles'ene ind paa kontoen. Hvis du afsoeger paa Q-calculator vil den aldrig vise evt. extra eller kampagnemiles. Hvad jeg haaber paa, er en kampagne for Q-points saa jeg kan beholde Platinum et aar mere. Jeg koeber ogsaa billetter hos OTA'er men kun hvis prisen er vaesentlig lavere og jeg er 90%+ sikker paa rejsetidspunkterne.
Seating: paa alle widebody maskinerne sidder jeg bedst ved vinduet i raekke 3 eller 4. Raekke 1 er lidt for voldsomt naar de pludselig rykker ud med service og jeg naar ikke altid at taenke ordrene godt igennem. I raekke 3,4,5 har man en laengere taenkepause...endnu vigtigere er udsynet: Jeg synes ikke det er sjovt at sidde paa raekke 1 og glo ind i en mur. Man maerker ikke rummeligheden og luksus'en paa samme maade som hvis man sidder laengere nede!
 
Last edited:
Toppen