Senaste nytt

Qatar Airways har öppnat sin nya business lounge i Doha

Det var fortfarande samma gamla vanliga menzieslounge när jag flög QR för en knapp månad sen. I övrigt ser den där loungen riktigt trevlig ut!

Från Qatar's nyhetsbrev igår. Men vad heter loungen?

NY LOUNGE PÅ ARLANDA FLYGPLATS
Välkommen till vår nya lounge på Arlanda, bekvämt belägen efter passkontrollen i terminal 5. Här kan resenärer slappna av, njuta av snacks, frukt, smörgåsar samt ett urval av olika drycker och koppla upp sig på gratis wifi i väntan på sin flight. Tillträde för Business Class-resenärer samt Privilege Club-medlemmar med Platinum-, Gold-, Silver- eller oneworld Sapphire-kort.

Från Qatar's nyhetsbrev igår. Men vad heter loungen?

NY LOUNGE PÅ ARLANDA FLYGPLATS
Välkommen till vår nya lounge på Arlanda, bekvämt belägen efter passkontrollen i terminal 5. Här kan resenärer slappna av, njuta av snacks, frukt, smörgåsar samt ett urval av olika drycker och koppla upp sig på gratis wifi i väntan på sin flight. Tillträde för Business Class-resenärer samt Privilege Club-medlemmar med Platinum-, Gold-, Silver- eller oneworld Sapphire-kort.
Då är det Swedavia Airport Lounge (eller Arlanda Airport Lounge tror jag också den kallas), samma som Emirates använder.
http://www.businessclass.se/lounger/swedavia-airport-lounge-stockholm-arlanda-arn-terminal-5/

Trevligt, testar denna i december. Kommer man direkt till den om man flyger Business från Arlanda eller måste man vandra runt halva flygplatsen? Har inte varit där så många gånger men förra gången jag kom med QA business från Georgien tappade jag bort mig och fick vänta snällt i helt vanligt ekonomikaos. Väntade mig nästan att en get skulle gå förbi. Nya flygplatsen blir ett lyft ;P

Toppen