Senaste nytt

Qatar Airways går med i Oneworld

Kollade just min Privilege Club-sida o ser att jag nu även är OW-sapphire. Gissar att det innebär något positivt :)
Frågan är bara om man ska kreditera alla sina points till OW nu eller inte?

OW-sapphire giver lounge adgang til bz-class lounges, men ikke extra bagage. Dvs. at værdien er lavere end for et "rigtigt" guldkort hos de respektive OW flyselskabers egne FFPs. Desværre

OW-sapphire giver lounge adgang til bz-class lounges, men ikke extra bagage. Dvs. at værdien er lavere end for et "rigtigt" guldkort hos de respektive OW flyselskabers egne FFPs. Desværre

Stämmer bara delvis, varierar med flygbolag en del låter tom Ruby ta extra baggage.

American Airlines:
The following passengers will be allowed a 1st and/or 2nd checked bag at no additional charge
*oneworld alliance Emerald, Sapphire or Ruby members
American Airlines Checked Baggage Charge Exceptions | AA.com

BA
Baggage allowances for all flights EXCEPT to/from Brazil, Ghana, Kenya, Liberia, Nigeria and Sierra Leone, and connecting journeys between India and USA/Bermuda/Canada
Information for frequent flyers
The following frequent flyer members can check in two bags in all cabins, on all routes, unless the cabin allowance is greater (except hand baggage only fares). This applies to all customers travelling on the same booking (excluding special group rate bookings).
•British Airways Executive Club Silver

•oneworld Sapphire

Finnair
oneworld Emerald, Sapphire or Ruby member, you may take one additional bag on flights operated and marketed by Finnair.
Checked baggage - Finnair

BA och AA Sapphire får extra väska med IB.

övriga bolag har jag ingen koll på

Tak for din research, Homer, og mere udførlige crosschecks! Måske må jeg tilbage til BA og prøve dem igen efter mange, mange års ignorance

Har i två år varit Gold på Qatar vilket varit deras högsta nivå fram till inträdet för några dagar sedan i Oneworld. Effekten av inträdet blev att dom för någon vecka sedan annonserade en Platinum nivå i Qatar FFP. Automatiskt blev jag då Oneworld Sapphire :(

Hade man känt till detta så hade jag flugit mer med Qatar istället för att jaga miles inom *A. Men så kan det gå ibland. Får jaga vidare nästa år helt enkelt.

Har i två år varit Gold på Qatar ..... Automatiskt blev jag då Oneworld Sapphire :(

Ja, det er surt, da Sapphire ikke helt matcher et guld-kort! Men det havde næppe hjulpet om du havde fløjet mere, da du (dengang) kun kunne nå guld og derved stadig kun kan blive Sapphire - også selv om du havde 2-3 gange så mange points....

BA har uppdaterat intjäningstabellen

2zpr5gh.jpg

Executive Club - Our other airline partners - British Airways

Men vänta nu! Enligt de där tabellerna får man ju inga TP när man flyger med Qatar!? Det kan väl inte vara rätt och riktigt?

Toppen