LarsCph
Medlem
Det gav mig 2 long haul upgrades oven i kortet (Platinum). En anden fordel ved disse upgrades er at de virker for selv de billigste economy klasser og det koster ikke extra overhovedet.
Jeg forsøgte jo at opgradere fruens rejse t/r til Maldiverne fra economy til business med mine QMiles. Det virkede ikke på websiden, så jeg skrev til dem. Jeg fik svaret at hendes billetter kunne ikke opgraderes da de var tale om en kampagne fare. Så det er vist ikke altid det kan lade sig gøre.
Nu prøver jeg dog lige igen på vej hjem i næste uge i Doha - måske det går bedre når man har en person foran sig? I det mindste har jeg nu både QCredits og QMiles. QMiles kan jeg nok finde ud af at bruge til noget, men QCredits ikke umiddelbart - så der ville det bare være i orden hvis de kunne opgradere hende.
Samtidigt er det let at finde pladser. Men man bliver stærkt bundet til QR, som jeg selv er blevet og det koster på æventyrs-fronten da QR produktet i lændegen bliver kedeligt og totalt forudsigeligt.
Ah men der er da lidt spænding - som "er de løbet tør for champagne?" - eller "er dette en afgang med eller uden pyjamas?". Men ellers har du ret.
Vi har booket Air France til næste sommer, business class CPH-PAR-SIN og så videre SIN-DPS på Singapore Airlines. Det er jo så "det forkerte" bonusprogram, til gengæld var prisen markant lavere end hos Qatar Airways.