Senaste nytt

Qatar Airways byte av flygplan och vald plats

På min flight ikväll till ARN-Doha är 787:an utbytt mot en 777-200, gissar att den sedan länge fulla business-kabinen kan vara en orsak då 777 tar betydligt fler i business. Lite synd att inte få premiäråka 787 men det löser sig nog på andra benet till Haneda.

• Gilla
Reactions: doc
På min flight ikväll till ARN-Doha är 787:an utbytt mot en 777-200, gissar att den sedan länge fulla business-kabinen kan vara en orsak då 777 tar betydligt fler i business. Lite synd att inte få premiäråka 787 men det löser sig nog på andra benet till Haneda.

Säker? QR 171 på väg till Arlanda nu är A7-BCU och det är en 787:a.

Säker? Qatar Airways 171 på väg till Arlanda nu är A7-BCU och det är en 787:a.

Du har rätt, den visades dock som en schedulerad 77L på Flightradar under hela förmiddagen. Skönt, känns betydligt fräschare att åka 787 business i ytterplats 1+2+1 än att åka i 2+2+2-konfiguration.

• Gilla
Reactions: doc
Vilken 777 har inte 180 grader recline? Den infon jag läser mig till säger att samtliga har det?

Lita på att jag kommer klaga till mig komp (alldeles oavsett att jag är fullt medveten att flygplanstyp kan ändras efter bolagets behag). Årets klagomål har gett mig 60k eurobonus och 150k club Carlson points (Radisson etc).

Inte gnällig men köper man a och får b är det kompensation.
Och jag är väl medveten om hur Mellanösternbolagen behandlar sina kunder när saker inte går som det var tänkt. Jag har också jobbat med Mellanöstern i olika konstellationer och det är inte samma sak som att försöka driva något mot deras flygbolags kundtjänster.
Som referens, postar jag några länkar till andra trådar som handlar om hur Qatar Airways kundtjänst behandlade olika ärende.

intressant kundtjänstupplevelse... (inte på ett bra sätt) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Qatar Airways - Det här gjorde Ni inte så bra! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Qatar Airways - Det gjorde Ni bra! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

och andra flygbolag fråm Mellanöstern.
Nedgradering från First till Business på Emirates | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

• Gilla
Reactions: pep
Toppen