Senaste nytt

Qatar Airways avslutad rea - gjorde ni några sjysta fynd?

Lite OT, men en spontan reflektion är att de Europeiska bolagen, läs främst BA och LH, borde kontra,speciellt med tanke på att även Cathay hade sin rea nyss. Men, det kan väl i och för sig vara så, om jag tolkar andra trådar rätt, att BA och LH fyller sina businesskabiner med pax som har fördelaktiga corporate rates, så man behöver inte dumpa iväg platser i C?!

BA dumpar priserna till Hong Kong från Tyskland och de har de gjort länge,
nu är det tom officiellt på ba.com return Hong Kong €1395
Business class flights - British Airways
Beläggningen LHR-HKG lär ju inte vara annorlunda om man påbörjar resan i Tyskland.

Nästa 2-4-1 kan dröja är jag rädd för... beläggningen är oftast väldigt god i C numera.

Tills vi har Black & White statistik över de siffrorna kan vi bara spekulera som vi redan gör. En avgång är full ,nästa halvtom. En av mina avgångar hade 5pers i business kabinen men jag tror knappast den siffran är representativ i längden för bolaget....

Dvs, at du fik hele turen DBX til BNE i First ? Ville have kostet en bondegaard under normale omstaendigheder....
Det beror på. Emirates flyger DXB-BNE (A380), men de flyger också DXB-SIN-BNE med First (777-300ER). Sen finns det en massa olika codeshare från Melbourne och Auckland etc, men där finns inget First. Hur som haver, en long-haul i First iaf. :)

Det beror på. Emirates flyger DXB-BNE (A380), men de flyger också DXB-SIN-BNE med First (777-300ER). Sen finns det en massa olika codeshare från Melbourne och Auckland etc, men där finns inget First. Hur som haver, en long-haul i First iaf. :)
@pep
Alldeles riktig. Tyvärr flög jag inte A380 rutten, utan uppgraderad på sista sträckan SIN-BNE, den sträckan där jag normalt brukar avstå från alkohol, eftersom man skall jobba nästa morgon. Denna gång gjorde jag dock ett undantag:).

• Gilla
Reactions: pep
Lite OT, vet hur det känns, missade mitt Emirates i Söndags från CPH till BNE på grund av sent inkommande Öresundståg. Ombokning till påföljande dag 1710 €, från billig businessbiljett till dyr. ;). Liten tröst, blev uppgraderad till First på sista sträckan.
Trist , vilken ångest att sitta på tåget , en kollega hoppade av ett sent tåg och hoppade in i en taxi a 2000 kr och han checka in med 3 minuter till godo

Trist , vilken ångest att sitta på tåget , en kollega hoppade av ett sent tåg och hoppade in i en taxi a 2000 kr och han checka in med 3 minuter till godo
2000 är billigare än 1700 euro.
Väger man in 1:a klass Emirates så går det jämt ut.
Betala 2000 till en taxi svider mer än att få äta o dricka gott och sova som en kung för 17000kr :)

Toppen