Qatar Airways Al Mourjan Lounge i Doha revisited....

@carminds håller helt med och duschutrymmena med 40 gradig värme och byggfläktar utplacerade känns inte premium.

HON-II skrev:First class DOH-DXB i A320 är som first class i amerikanskt inrikesflyg. First class loungen i DOH lär inte bli färdig i år.... QR verkar inte vara så motiverade. F class är en liten nisch för dem, och de skulle bara fylla loungen med alla One World emerald kort-innehavare.Klicka för att utvidga...

Om man skall tro FlyerTalk så skall förstaklassloungen vara klar "innan Ramadan" (som startar runt svensk midsommar). Men med tanke på hur mycket denna skjutits på framtiden lär detta kunna ändras igen...

AABack2ARN skrev:Om man skall tro FlyerTalk så skall förstaklassloungen vara klar "innan Ramadan" (som startar runt svensk midsommar). Men med tanke på hur mycket denna skjutits på framtiden lär detta kunna ändras igen...Klicka för att utvidga...
Jag kan kolla på ons.

Tror inte den är öppen då men kan se om jag kan få mer info.

Vi hadde en transver på 8 timer på DOH , Al Mourjan loungen förra helgen, prövade få noen sömn i deras stilla område, stolarna här vad veldigt obehagliga och sova i , lyd nivåen var också ganska hög pga alle som kom i med sine rullande väskor. Det var veldigt kallt hela natten då ventilasjon blåste inn kalt luft och det var lite folk.

Jag besökte loungen igår och är faktiskt positivt överraskad. Måhända att jag hade tur med få besökare, men allt fungerade smärtfritt. Jag spenderade hela 9 timmar i loungen så jag har utforskat nästan varje vrå.. Riktigt goda drinkar samt bra mat på övervåningen, superbra mackor på entreplan. Eftersom jag hade lång tid till min flygning och inte orkade åka in till Doha för hotell frågade jag efter ett vilorum. Fick ett helt OK "quiet room" reserverat för mig, kanske inte det mest optimala för sömn men nåväl. Kvinnan som satt i entren till området kämpade för att hålla alla ljud nere likt en bibliotekarie

Det jag blev mest imponerad över var servicen, varenda medarbetare jag mötte log och visade att de fanns tillgängliga, allt serverades till bordet och i de fall jag stod och funderade på vart jag skulle gå gick det inte många sekunder innan jag fick ett vänligt "Can I do anything for you, Sir?". Supernöjd med besöket!

Var där i onsdags kväll och måste säga att jag var nöjd med min vistelse. Har käkat i lugn och ro på övervåningen och tagit en skön dusch. Kan bero på att det var inte så mkt folk. Ska dit igen imorgon kväll, hoppas på minst lika bra upplevelse.

WTP skrev:Var där i onsdags kväll och måste säga att jag var nöjd med min vistelse. Har käkat i lugn och ro på övervåningen och tagit en skön dusch. Kan bero på att det var inte så mkt folk. Ska dit igen imorgon kväll, hoppas på minst lika bra upplevelse.Klicka för att utvidga...
Jag var där för ca 2v sedan på min hitfärd och inte mycket folk alls, tvärtom satt och tog ett glas Amarone och njöt av lugnet vid baren.

johhenrik skrev:Jag antar trycket minskat avsevärt nu när de nya loungerna är öppnade.Klicka för att utvidga...
Definitivt. Vad jag förstått är det numera så att endast Business/First passagerare från OneWorld har tillgång till loungen medan alla andra (inklusive OWS/OWE) slussas iväg till Business/First Class Loungerna.

Andrew skrev:Definitivt. Vad jag förstått är det numera så att endast Business/First passagerare från OneWorld har tillgång till loungen medan alla andra (inklusive OWS/OWE) slussas iväg till Business/First Class Loungerna.Klicka för att utvidga...
Inte ens OW har tillgång. Det är bara folk som flyger premium på Qatar som har tillgång.

imageuploadedbytapatalk1432563199-905260-jpg.36003

Stämmer.

Dom stod ett helt gäng och scannade vid entrén.

Många som blev nekade, typ 80% i kön och hänvisade till ngn annan lounge.

Är där just nu och det är väldigt lugnt.
//images.tapatalk-cdn.com/15/05/25/3c269c51407ccc5bb078d290359927c9.jpg

johhenrik skrev:Inte ens OW har tillgång. Det är bara folk som flyger premium på Qatar som har tillgång.Klicka för att utvidga...
Helt säkert? Enligt både Qatars egna hemsida och OneWorlds hemsida har OW-passagerare i J eller F tillgång till Al Mourjan (medan det är uppdaterat att statuspassagerare i Y ej har det).

Förutom Qatar hittar jag bara British Airways (1 flight) och Cathay Pacific (1 flight) som tillhör oneworld och flyger från Doha. De få borde ju kunna få komma in i Al Mourjan - i synnerhet Cathay eftersom de samarbetar högst intimt med Qatar och dessutom äger väl Qatar 10% av IAG (som äger BA)...

Att statuspassagerare i Y får besöka en annan lounge verkar ju vara bekräftat i verklighet och på websidor.

Well, det har ju varit minst sagt rörigt där på sistone. Vissa blir insläppta, andra inte osv. Men det som annonserades från början var bara QR premiumpassagerare. Det var därför de byggde separata Business och First-lounger vid sidan om Al Mourjan.

Jeg var innom den nye loungen i begynnelsen av april, og ble utrolig skuffet mht hva de tidligere hadde i Premium Terminal.

- dårlig med plass

- lite tiltrekkende sittegrupper

- maten var usmakelig og kantinepreget

- stort, men på en upersonlig måte

- uoversiktelig

- fant ikke soveområde

- forferdelig vond lyssetting i de aller fleste områdene.

Den nye loungen gjør det særs mindre attraktivt å fly med QR, dessverre.

pferdgarten skrev:Jeg var innom den nye loungen i begynnelsen av april, og ble utrolig skuffet mht hva de tidligere hadde i Premium Terminal.- dårlig med plass- lite tiltrekkende sittegrupper- maten var usmakelig og kantinepreget- stort, men på en upersonlig måte- uoversiktelig- fant ikke soveområde- forferdelig vond lyssetting i de aller fleste områdene.Den nye loungen gjør det særs mindre attraktivt å fly med QR, dessverre.Klicka för att utvidga...
Det är ju för att ALLA fick komma in i den loungen då inga andra var öppnade. Nu har de ju strypt tillgången till endast QR premium, så då är det ju kanske bara en femtedel så många där. Det gör rätt stor skillnad.

Jag var där i måndags, tyvärr 20 minuters kö till duschen. Hade lite tid så fick flyga otvagad. Men loungen såg annars inte så full ut så jag blev lite förvånad över duschkön.

Var där i måndagskväll och inga problem att få tillgång till duschen varken min fru eller jag.

Vi använde duscharna som finns längst bort bakom "sallad och panini"-restaurangen.

Back