HON-II skrev:First class DOH-DXB i A320 är som first class i amerikanskt inrikesflyg. First class loungen i DOH lär inte bli färdig i år.... QR verkar inte vara så motiverade. F class är en liten nisch för dem, och de skulle bara fylla loungen med alla One World emerald kort-innehavare.Klicka för att utvidga...
Jag kan kolla på ons.AABack2ARN skrev:Om man skall tro FlyerTalk så skall förstaklassloungen vara klar "innan Ramadan" (som startar runt svensk midsommar). Men med tanke på hur mycket denna skjutits på framtiden lär detta kunna ändras igen...Klicka för att utvidga...
Jag var där för ca 2v sedan på min hitfärd och inte mycket folk alls, tvärtom satt och tog ett glas Amarone och njöt av lugnet vid baren.WTP skrev:Var där i onsdags kväll och måste säga att jag var nöjd med min vistelse. Har käkat i lugn och ro på övervåningen och tagit en skön dusch. Kan bero på att det var inte så mkt folk. Ska dit igen imorgon kväll, hoppas på minst lika bra upplevelse.Klicka för att utvidga...
Definitivt. Vad jag förstått är det numera så att endast Business/First passagerare från OneWorld har tillgång till loungen medan alla andra (inklusive OWS/OWE) slussas iväg till Business/First Class Loungerna.johhenrik skrev:Jag antar trycket minskat avsevärt nu när de nya loungerna är öppnade.Klicka för att utvidga...
Inte ens OW har tillgång. Det är bara folk som flyger premium på Qatar som har tillgång.Andrew skrev:Definitivt. Vad jag förstått är det numera så att endast Business/First passagerare från OneWorld har tillgång till loungen medan alla andra (inklusive OWS/OWE) slussas iväg till Business/First Class Loungerna.Klicka för att utvidga...
Helt säkert? Enligt både Qatars egna hemsida och OneWorlds hemsida har OW-passagerare i J eller F tillgång till Al Mourjan (medan det är uppdaterat att statuspassagerare i Y ej har det).johhenrik skrev:Inte ens OW har tillgång. Det är bara folk som flyger premium på Qatar som har tillgång.Klicka för att utvidga...
Det är ju för att ALLA fick komma in i den loungen då inga andra var öppnade. Nu har de ju strypt tillgången till endast QR premium, så då är det ju kanske bara en femtedel så många där. Det gör rätt stor skillnad.pferdgarten skrev:Jeg var innom den nye loungen i begynnelsen av april, og ble utrolig skuffet mht hva de tidligere hadde i Premium Terminal.- dårlig med plass- lite tiltrekkende sittegrupper- maten var usmakelig og kantinepreget- stort, men på en upersonlig måte- uoversiktelig- fant ikke soveområde- forferdelig vond lyssetting i de aller fleste områdene.Den nye loungen gjør det særs mindre attraktivt å fly med QR, dessverre.Klicka för att utvidga...