Senaste nytt

Qatar Airways Al Mourjan Business Class Lounge, Doha

HON-II

Medlem
Hmm, Du verkar ha haft tur som kommit till en tom och fridfull lounge. Av Dina bilder att döma var det inte så mycket folk i loungen. Dessa intryck skall jämföras med peakperioder på morgon och natt, då loungen är full till bristingsgränsen, buffén är solkig och snaskig, det är en rejäl underkapacitet på bord på övervåningen med enorma köer och WiFi kollapsar, så att man i stort sett blir avskuren från nätanvändning. Som jag skrev i en tidigare kommentar: den nya loungen är tyvärr en skugga av den gamla premiumterminalen. Detta märka fr.a., när loungen börjar fyllas på.
 

Jacob

Medlem
Hmm, Du verkar ha haft tur som kommit till en tom och fridfull lounge. Av Dina bilder att döma var det inte så mycket folk i loungen. Dessa intryck skall jämföras med peakperioder på morgon och natt, då loungen är full till bristingsgränsen, buffén är solkig och snaskig, det är en rejäl underkapacitet på bord på övervåningen med enorma köer och WiFi kollapsar, så att man i stort sett blir avskuren från nätanvändning. Som jag skrev i en tidigare kommentar: den nya loungen är tyvärr en skugga av den gamla premiumterminalen. Detta märka fr.a., när loungen börjar fyllas på.
Jag kom vid midnatt (peak) och åkte med Stockholmsflyget kl 02.40 som är ett av de sista för natten, därav möjligheten att kunna ta lite snygga foton i lugn och ro minuterna innan jag gick utan alltför mycket folk och personal. Men visst var det väsentligt mycket fler människor när jag kom, och betydligt fler tomma glas och fat på borden, dock upplevde jag inte det som mer/värre än i andra lounger i högtrafik och det var aldrig något problem att finna en sittplats.
 

jsm

Medlem
Mycket fin lounge.

Vi var där i oktober. 2 vuxna 3 barn. 1 Topbonus Guld. Inga problem att komma in på någon av vägarna. Flög Economy med Qatar
 
Last edited:

pep

Medlem
Nja jag åkte economy med qatar i augusti och kom in som BA silver...
Var der 18 December. Kom ind med QR guldkort selv om jeg rejste economy. De sagde at de koerer en periode med promotion for guldkort. Jeg er temmelig skuffet over loungen som jeg finder FOR stor, den mangler hygge, personlighed, varme...
 

pep

Medlem
Jacob
Kommer att göra en grundlig Cognac kontroll imorgon kväll, åker C och ska ner och piska upp några golfspelare. Vänder hemåt 7-Jan.
Gott Nytt År på Er alla.
Godt nytaar! Jeg kommer ned i Al Moujan iaften kl. 23-24. Ses vi, kanske? Mit naeste fly gaar kl. 01. Jeg hedder Anders og er i en gul skjorte og lysebrun ruskindsjakke.
 
Hej Anders
Sitter just nu I Loungen, mitt på men nedanför bort från enteren och dricker GT, handbollsspelare 190 105kg+ 1 A Doha och 21A BKK.. Kommer snart att atackera Cognac.
Till Er andra Gott Nytt År.
MVH
Thomas
 

pep

Medlem
Hej Tomas,
Jeg var der kl. 23:00 til 00:20 og sad i baren ovenpå og fik en fiskeret med Krug ad libutum (som Christian R) anbefalede. It was a close miss, sorry, jeg så først din mail nu...! Godt nytår
 
Hej Tomas,
Jeg var der kl. 23:00 til 00:20 og sad i baren ovenpå og fik en fiskeret med Krug ad libutum (som Christian R) anbefalede. It was a close miss, sorry, jeg så først din mail nu...! Godt nytår
PEP Det gick åt skogen, QA placerade mig på 1E :):), välkläd "ung" ;) man. Toan var kläd I skinn och stor man lyfta på skinn locket:). Kvalitets pyjamas vilket tyg hua. Sitter nu på Landmark I BKK
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen