Senaste nytt

Qatar Airways 20th Anniversary celebration sale

Platserna går som smör i solen... Bokade oktober 2018 och på de avgångar med kortaste tiden i Doha, där hittade jag sällan mer än 2-3 platser i R-klass, trots att seatingen tydde på att få hade bokat innan... Dom behöver väl spara platser till kommande kampanjer typ den årliga nyårsrean...
Ända abret i kråksången är att det blir en A320 från Doha till Saigon, men man få väl hoppas på retrofit...

Hittade även platser till Kapstaden, Saigon och Bali, men där blir det nog billigare att flyga till Singapore och därifrån separat biljett till Bali...

Ett tips från tidigare kampanjer.
Qatar kan få för sig att avbryta kampanjer i förväg. Speciellt om dom sålt väldigt mycket.
Så vänta inte till sista sekund om du planerar att boka.

Det blir kanske som att svär i kyrkan detta, men det "går inte" att boka USA från Europa via Doha (exempelvis Stockholm - Doha - New York). Då skulle man flyga hela vägen tillbaka och över Sverige igen.

Resan måste i så fall gå via t.ex. Sydostasien. Har inte hittat några wow-priser därifrån dock.

Är det så roligt att flyga så man måste åka till USA via Mellanöstern... ? o_O

..... Bokade oktober 2018 och på de avgångar med kortaste tiden i Doha, där hittade jag sällan mer än 2-3 platser i R-klass, trots att seatingen tydde på att få hade bokat innan... ..
Ända abret i kråksången är att det blir en A320 från Doha till Saigon, men man få väl hoppas på retrofit.....
Jeg booker omvendt: prøver at få maximal tid i Doha da jeg nyder loungerne
A320 til SGN? Det lyder mærkeligt, men Oktober er vel lavsæson for Vietnam med de mange tyfoner. Vi har een her i Hue idag, så jeg er nervøs for min departure fra Noi Bai imorgen. Jeg vil tro de indsætter en widebody på ruten igen da den (A330) plejer at være pænt fyldt op. Hvis det er en A320 bliver det spændende at se - de bruger formentlig "First Class"-maskinerne der opererer regionalt i mellemøsten da disse må have overcapacitet pga. flyveforbud. Desværre er disse ikke fully flat business seats.

Jeg booker omvendt: prøver at få maximal tid i Doha da jeg nyder loungerne
A320 til SGN? Det lyder mærkeligt, men Oktober er vel lavsæson for Vietnam med de mange tyfoner. Vi har een her i Hue idag, så jeg er nervøs for min departure fra Noi Bai imorgen. Jeg vil tro de indsætter en widebody på ruten igen da den (A330) plejer at være pænt fyldt op. Hvis det er en A320 bliver det spændende at se - de bruger formentlig "First Class"-maskinerne der opererer regionalt i mellemøsten da disse må have overcapacitet pga. flyveforbud. Desværre er disse ikke fully flat business seats.

Har inte QR retrofittade A320 numera med "fully lay flat"... ?
(har själv A320 med QR DOH - SGN i Oktober 2018 och hoppas att de i alla fall tills dess hunnit retrofitta fler A320:n... :) )

Har inte QR retrofittade A320 numera med "fully lay flat"... ?
(har själv A320 med QR DOH - SGN i Oktober 2018 och hoppas att de i alla fall tills dess hunnit retrofitta fler A320:n... :) )
Det er meget muligt. Jeg ved det desværre ikke og har ikke set dem. Lidt ærgerligt at skulle flyve så langt i en 320'er?

Mere om skiftet til A320 på
Qatar Airways med kurs mod røde tal - CHECK-IN.dk

...selskabet i fuld gang med at finde noget andet at bruge Airbus A320-flyene til. Det har blandt andet ført til åbningen af nye ruter, hvor afstanden til Doha og kundegrundlaget passer nogenlunde til Airbus A320-betjening. Desuden skal nogle af flyene bruges til at øge frekvensen på nogle eksisterende ruter.

Det er blandt andet tilfældet på ruten mellem Doha og Helsinki, hvor et Airbus A320-fly fra midten af december er medvirkende til at sikre ruten to daglige flyvninger. Samme dag som selskabet går fra en til to daglige flyvninger på Helsinki-ruten gør Qatar Airways det samme på ruterne fra Doha til Warszawa og Prag. Desuden åbner selskabet den 19. december en helt ny rute til den russiske by Sankt Petersborg. Alt sammen med Airbus A320-fly.

Tittade just på en liten film QR och deras Business Class i A320 mellan HEL - DOH, såg riktigt hemtrevligt ut... Kunde man åka SAS Privatejet mellan Stavanger till Houston, verkar inte detta vara någon ... ?

Speciellt inte om man åker som par...

Toppen