Senaste nytt

Qatar Airways 2 för 1 deal (Economy och Business) (köp Feb 11 - 14)

Homer

Medlem
Nja, stopover är inte ett krav utan byte av plan med olika flightnummer. Om det är samma flightnummer så måste ha skett efter en stopover för att räknas som två separata flygningar.

Om man flyger med XX123, XX456 sedan XX789 räkas det som tre flygningar.
Om man flyger med XX123 och XX456 med stop (ej stopover) i YYY räknas det som två flygningar.

Då hänger jag med :p




€1469 pp till Maldiverna från Tyskland
Double the Luxury | Qatar Airways
 

johhenrik

Medlem
Runt 20k var för två även på Swiss, ca 9900 kr per person.

O fanken, jag behöver bevaka dem bättre hör jag. :) Jag har aldrig sett det priset till Dubai. Jag kommer ta upp mitt resande dit igen i år, så vore nice o ha något annat än TK (som oftast är för billiga att ignorera).
 

Storsteffe

Medlem
Priserna till "långtbortistan" ser bra ut (om man nu inte bojkottar Qatar) men till Mellanöstern tycker jag inte det var så fantastiskt. 19295 kr till Dubai är i stort sett samma pris som Swiss kört flera gånger men då åker man med ett bolag som är toppkvalitet på alla sätt (inkl corporate citizenship).

Om man bojkottar Qatar så lär man inte åka till Dubai heller för den delen oavsett flygbolag, med undantag för arbete då ;)
 

Fedup

Medlem
Skönt att skatter och avgifter samt garanti om slavarbete ingår i priset! :rolleyes:

Om man bojkottar Qatar så lär man inte åka till Dubai heller för den delen oavsett flygbolag, med undantag för arbete då ;)

Om diskussionen sker kring flygbolag, så är det stor skillnad på QR och EY/EK. Kolla bara på QRs rekrytering just nu, den sker just nu afrika/östeuropa/asien, m.a.o områden med sämre ställt, värre arbetsvillkor samt ännu mindre chans att något liknande Expressen-artikeln skulle upprepas igen. EK/EY har fortfarande recruitment meetings överallt i världen, bl.a Stockholm. Inget av UAE-bolagen kan jämföras med villkor som erbjuds hos bl.a Lufthansa, men tycker att nu i och med "QR"-shitstormen att EY/EK fått ta skada utan att det finns substans i det :p
 
Last edited:

Storsteffe

Medlem
Om diskussionen sker kring flygbolag, så är det stor skillnad på QR och EY/EK. Kolla bara på QRs rekrytering just nu, den sker just nu afrika/östeuropa/asien, m.a.o områden med sämre ställt, värre arbetsvillkor samt ännu mindre chans att något liknande Expressen-artikeln skulle upprepas igen. EK/EY har fortfarande recruitment meetings överallt i världen, bl.a Stockholm. Inget av UAE-bolagen kan jämföras med villkor som erbjuds hos bl.a Lufthansa, men tycker att nu i och med "QR"-shitstormen att EY/EK fått ta skada utan att det finns substans i det :p

Det jag syftade på var att OM man väljer att bojkotta Qatar pga behandlingen av flygpersonal så bör man inte stödja exempelvis Dubai med ett besök med tanke på hur det ser ut rent allmänt för gästarbetare där. Som jag skrivit i annan tråd så finns det dock lite olika sätt att se det på, bland annat så kan man ju fundera på vilka som drabbas mest om man väljer bojkotta.
 

segra

Medlem
Förlängt 1 dag.

TVÅ HJÄRTAN. ETT PRIS.
Res tillsammans och utnyttja vårt 2 för 1 erbjudande*
Glädjen att flyga med Qatar Airways har precis fördubblats.
Nu har du en dag extra på dig att spara på biljetter i Economy och Business Class till Qatar Airways växande nätverk.
Boka senast 15 februari på qatarairways.se för att dra nytta av detta fantastiska erbjudande.
 
Toppen