Senaste nytt

Qatar Airways 100,000 complimentary tickets for healthcare professionals

Flyer722

Medlem
För mig går captchan med på att jag inte är en robot, men Submit-knappen blir aldrig aktiv, så den går inte att klicka på.
Jag jobbar inte inom vården själv, utan försöker hjälpa min syster som är sjuksköterska med detta. När det gäller Hospital ID, tolkar du det som anställnings-ID som står på lönespecen eller det ID-nummer (antagligen bara nån sorts serienummer) som finns på hennes sjukhus-legg/passerkort? Jag förstår ju att det riktiga anställnings-ID egentligen är bättre, men det lär ju vara det andra kortet som ska visas upp vid incheckning.
ID finns på passerkortet. Min var tre siffror en bokstav.
 

Thornado

Medlem
  • The daily promo code limit for your country has already been reached. The allocation is refreshed daily at midnight Doha time (GMT+3) - please try to register again tomorrow.
 

ZZZebra

Medlem
Jag har nog aldrig känt till mitt eventuella anställningsnummer på någon anställning jag haft...

Ville bara lyfta fram vilka uppgifter de kräver, därmed inte säkert att de finns.

Saknas nog anställningsnummer på många vårdinrättningar i Sverige. Brukar ibland finnas med på lönespecifikationen, om inte så skulle jag köra med ÅÅÅÅMMDD från personnumret.
 

Flyer722

Medlem
Inte för min syster, men det är kanske olika beroende på sjukhus (hon jobbar på Sahlgrenska).

står det något om HSAID?
D07D7314-A170-4813-B1B6-ABD0D7C36397.jpeg
 

Thornado

Medlem
Tack lyckades skicka in! Får se en om kod dyker inom 48h
  • The daily promo code limit for your country has already been reached. The allocation is refreshed daily at midnight Doha time (GMT+3) - please try to register again tomorrow.

Eftersom den gav felmeddelande när dagens ransom av koder var slut så gissar jag att du hann få en kod, så den borde väl komma närmaste dagarna. Grattis!

står det något om HSAID?

Nope, ingen form av identifierare förutom hennes namn och "Sjuksköterska". Funderade också över det faktum att det inte står sjukhusets namn på kortet heller, utan bara Västra Götalandsregionen. Nåväl, det viktigaste måste väl vara att kunna bevisa att hon är sjuksköterska iaf, och får hon en kod kommande dagar så kan det väl vara lämpligt att ta med lönespec/anställningsbevis/etc som lite extra stöd.
 

ZZZebra

Medlem
Är det någon som kollat upp några sweet spots, alltså komma långt bort som möjligt alternativt väldigt trevligt resmål men betala så lite som möjligt i skatter?
 

Doctor-X

Medlem
Är det någon som kollat upp några sweet spots, alltså komma långt bort som möjligt alternativt väldigt trevligt resmål men betala så lite som möjligt i skatter?

Generellt är väl utgångspunkt Oslo eller Köpenhamn att föredra då de har lägre skatter än Sverige, däremot har jag inte tittat på destinationer. Men USA brukar alltid ha låga skatter när det kommer till bonusbiljetter så det kanske vore något, typ LAX?
 

Flyer722

Medlem
Eftersom den gav felmeddelande när dagens ransom av koder var slut så gissar jag att du hann få en kod, så den borde väl komma närmaste dagarna. Grattis!

Lite osäker, när jag skickade in stod det något i stil med ”If you are selected a code will be sent by mail within 48hours”
 
Toppen